Avatar billede ps76 Forsker
09. august 2016 - 19:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flytte data fra en micro hd kort til et andet

Min telefon er en Samsung Galaxy S5 Neo. Har et 16gb micro sd kort, som er fuldt. Telefonens interne memory også fuld. Har købt et 64 gb micro sd kort, som jeg vil bruge i stedet.
Men hvad er den nemmeste måde at få flyttet al data fra det ene kort til det andet? Der er jo ikke plads til at jeg kan flytte alt tilbage til telefonens hukommelse?
Har prøvet med kortlæser at få det hidtidige korts indhold over på pc, for at lægge det ind på det nye kort - men overførslen går i stå hver gang ca. midtvejs.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2016 - 20:53 #1
Min erfaring er, at telefonen dropper forbindelsen, når dens skærm låser - så hvis du bliver ved med at røre ved skærmen af og til, må den gerne fortsatte og kopiere.
Ellers er der også muligheden for en Micro sd -> til Sd kortkonverter (den er nogen gange med hvis man køber et nyt kort, ellers kan så noget sikker findes på nettet) - så kan du sætte den direkte ind in din pc
fx:
http://www.pricerunner.dk/pl/61-1090299277/Hukommelseskort/PicStop-Micro-SD-Card-Adapter-Sammenlign-Priser

jeg er dog ikke helt sikker på, om du så kan skrive på den ny kort også...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. august 2016 - 22:12 #2
Der er ikke noget til hindring for at pille dit kort ud af telefonen, sætte det i en adapter i PC'en og kopiere data til det nye kort med en mellemlanding på PC'en.
Avatar billede ps76 Forsker
09. august 2016 - 23:47 #3
Jeg har prøvet at sætte kortet i en kortlæser som går ind i min pc, via usb. Så er det, den stopper efter et stykke tid.
SÅ har jeg prøvet at sætte telefonen direkte til pcèn - copy/paste, og så siger den "De angivne data er af den forkerte type" - kommer således heller ikke videre den vej.
Andre forslag?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. august 2016 - 08:56 #4
Kopiering via Stifinder er ikke altid lige robust.
Ved du, hvordan du kopierer det ud via xcopy eller robocopy?
Avatar billede ps76 Forsker
10. august 2016 - 09:54 #5
Korrekt, det virker ikke via Stifinder. Kender ikke lige til xcopo  og robocopy?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. august 2016 - 10:06 #6
Hvis du kan begå dig i en kommandoprompt, får du fuld beskrivelse ved:

xcopy /?

robocopy /?

Hvis dit SD-kort kommer ind på H: og du vil kopiere til mappen D:\SD_kort:

xcopy H:*.* D:\SD_kort /S/E/I/Q/K/Y/J
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. august 2016 - 15:11 #7
Teracopy er en anden mulighed som er mere grafisk.

hvis den går ned undervejs så prøv at synkroniser på plads f.eks med microsoft synctoy.