Avatar billede Uvanga Ekspert
21. august 2016 - 08:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

windows 10 ikke indlæst korrekt

Efter den store opdatering af windows 10 gik min PC ned, med følgende besked:
"Windows blev ikke indlæst korrekt - Diagnose - Reparer PC"
Det lykkedes mig at få liv i PC med ovenstående reparation, men meget ustabil. PC slukkede i tide og utide. Jeg fik den så stabiliseret via et gendannelses punkt. Men nu er problemet vendt tilbage.
Hvad er den bedste løsning, skal jeg geninstallere win 10, eller er der en anden smart løsning. Det er et meget irriterende problem, da proceduren med genstart og reparation tager rigtig lang tid.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2016 - 08:34 #1
Den smarte løsning er at bruge image filer i stedet for at bruge systemgendannelse. Et image er en komplet klon af systemet medens det kører korrekt.
Jeg bruger det gratis program Aomei Backupper free.

Men i dit tilfælde er det jo ikke muligt vil jeg tro.
Inde i indstillinger under opdatering og sikkerhed er der et punkt der hedder genoprettelse. Kan du ikke her rulle tilbage til før anniversary update?
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. august 2016 - 08:50 #2
#1
Tak for svaret, jeg vil prøve dit forslag.
Har fundet frem til dette link:"Go back to the previous build"
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2016 - 09:04 #3
Lige præsis :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. august 2016 - 09:22 #4
Hvis du ikke har installeret en masse på den, ville den bedste løsning nok være at geninstallere den. Det tager nu heller ikke mange øjeblikke, og gøres blot som en installation uden licenskode, så aktiverer den automatisk, når den kommer online.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2016 - 10:21 #5
Jeg ville også foretrække en ny installation, med gem intet, så kører det bedst.
Og derefter ville jeg som foreslået i #1 installere et program, som kan lave et Image af C-drevet som sikkerhed.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2016 - 10:37 #6
Hvis dit problem er en efterfølgelse af det her:
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1012190
Er jeg helt enig i #4 og #5.
Du har ikke opnået en stabil tilstand på din computer.
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. august 2016 - 14:45 #7
#1 Markeret som svar da det ledte mig i den rigtige retning. Og jeg har downloaded Aomei Backup ;-)
#6 Ja, problemet er en efterfølgelse af et tidligere spørgsmål.

Nu kører PC fra Previous Build. Hvis der skulle ske nedbrud igen ved en fremtidig opgradering, vælger jeg nok en ny installation, da jeg nu har backup af alle mine filer.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2016 - 15:01 #8
#7 Tak for det, og held og lykke med Aomei Backupper :-)