Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. august 2016 - 12:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

"Ny Musik" (Fra 2006 og til 2016)

Jeg kender, en masse musik. Grupper, solister, fra 1900 : 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 2000. 2010. ...
Men så er jeg vist "gået i stå". Kender ikke noget fra de seneste 5-6 år.
Hører aldrig radio. Undtagen Radio 24.7 (som er en taleradio).
Top 20 - Findes det mere ?
Hvis vore børn boede hjemme, så hørte man, måske, noget at det nye musik ?
Kender du noget af det nye musik ?
Hører du noget "nyt musik" (Fra de seneste 5 år) ?
Hvad kender du ?
På en måde irriterer det mig, at jeg ikke er "up to date".
Nu har jeg prøvet at lytte til Musik Quizzen på P3.
Hvor politikere skal dyste. Nogle fik 0 nogle 1 o 2.
Jeg er lige så dårlig som dem !
Åh ...!
Kom med noget "nyt musik" - Som er G*O*D*T ...
* Hilsen Jørn *
Avatar billede Mikkellundstrom Juniormester
21. august 2016 - 13:19 #1
Hej Jørn

Jeg ville anbefale at tage et kig på Billboard, der har en masse hitlister i USA. De er med fremme, og de hitter ofte der før de kommer til Danmark. Så er du på forkant. :)

http://www.billboard.com/charts/billboard-200

Mvh
Mikkel
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2016 - 16:56 #2
Du kan også prøve med danmarks hitlister:
http://www.hitlisten.nu/
Avatar billede eurositi Ekspert
21. august 2016 - 22:35 #3
Spørgsmålet er selvfølgelig, om det er kendskab til de største musikstjerner af nyere dato, eller om det er selve musikken (de største hits), det handler om?
Næste spørgsmål er, om det er nogle bestemte genrer (indie-rock, heavy metal, hip hop) eller blot international radiopop, der er vigtigst? Eller er det også danske navne, som det er vigtigt at kende?

Hvis det er førstnævnte, skal du nok opdatere din viden om navne som:
Beyoncé, Rihanna, Adéle, Pink, Kings of Leon, The Killers, Coldplay, Lady Gaga, Maroon 5, Kanye West, Bruno Mars, Taylor Swift, Daft Punk, Pharell Williams, Miley Cyrus, Chris Brown, One Republic, Katy Perry... Og Justin Bieber.
... Bortset fra Daft Punk, Beyoncé, Pink og The Killers var der vist ikke rigtig nogen af ovenstående, som havde gjort sig bemærket på hitlisterne for 8-10 år siden.

Hvis det handler om smallere pop/rockgenrer, kan du sikkert score lidt anerkendelse, hvis du er bekendt med f.eks.:
Royal Blood, Awolnation, Pavement, St. Vincent, eller Dave Grohl's mange projekter... Men hvor skal man ende og begynde henne?

Jeg kan blot gentage Mikkel Lundstrøms opfordring og Google efter de senere års hitlister inden for forskellige genrer - og så ellers lade dig inspirere af de genreforslag, som dukker op på YouTube, Spotify eller hvor du nu ellers forsyner dig med musikalske indtryk.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. august 2016 - 20:39 #4
MANGE tak !!!