Avatar billede Denmark Praktikant
04. september 2016 - 11:37 Der er 10 kommentarer

INGEN HDMI SIGNAL FRA PC TIL TV OG PROJEKTOR

Hej, jeg har en Lenovo A740 fra 2014 med Intel Iris Graphics 5100, nVIDIA GeForce GTX 850A Grafikkort.
hver gang jeg sætter HDMI kabel i bliver der bare sort skærm på min PC,
har altid været sådan, både med win 8.1 og nu med win 10,
Har brugt anden com. når jeg skulle bruge HDMI, har desværre ikke denne mere,  så nu har jeg så et problem.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2016 - 11:52 #1
Men hvad med den anden skærm? Har du billede dér?
Har ud prøvet at opdatere Drivere? (nu ved jeg jo ikke om du bare har opgraderet fra win 8.1 til 10, eller om det var en frisk installation)
Måske hvis du kører System Update, bliver der fundet nye Drivere? Ellers kan du søge på NVidia's hjemmeside efter nye drivere ...
Avatar billede Denmark Praktikant
04. september 2016 - 11:58 #2
opdateret fra 8.1 til 10, bruger winzip driver update, har prøvet system update, og været inde på Nvidias hjemmeside, men jeg fandt ikke noget brugbart.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2016 - 12:29 #3
brug ALDRIG uoriginale drivere. og det gør du.
hent den originale skærmdriver fra din computerproducents hjemmeside
Avatar billede supportsiden Professor
04. september 2016 - 13:21 #4
Windows tast + P ?
Fn + F7 ?

Er din skærm sat til det rigtige input ?
Prøv med et andet HDMI kabel.
Avatar billede Denmark Praktikant
05. september 2016 - 16:42 #5
har opdateret driver, selv da den kørte med win 8.1 inden den opdaterede driver virkede HDMI ikke, men som jeg skrev tidliger gjorde det ikke alverden for jeg brugte min bærbar til tv (HDMI) og det virke, men har ikke bærbar længere så nu et problem. har prøvet W-P, har prøvet med 3 forskellige HDMI kabler.
Avatar billede Kingslayer Juniormester
05. september 2016 - 22:03 #6
Hej Denmark,

Allerførst ville jeg tjekke drivere, find din (graphic) driver i device Manager og se efter opdatering eller manglende driver. Det kan jo ske at der er en fejl, såsom korruption,  og brug Windows Update istedet for Winzip. Det er jo ikke dit HDMI kabel der er noget galt med. Det kan være opløsningen der kan være galt. Så viser den netop den sorte skærm.
Som jeg kan læse mig frem til, at du bruger to forskellige grafik kort??? I så fald, skulle du tjekke at du har deaktiveret det ene grafikkort, enhedhåndtering-skærmkort og så deaktivere det. Du burde kunne se hvilket grafik kort du bruger inde i enhedshåndtering.
Avatar billede Kingslayer Juniormester
05. september 2016 - 22:09 #7
Det kan også være din strømforsyning ikke kan trække dit nVIDIA GeForce GTX 850A Grafikkort ?? har du tjekket det??
Avatar billede Denmark Praktikant
05. september 2016 - 22:55 #8
har prøvet at deaktivere først intel derefter nvidia, men ingen af dem giver noget signal til tvét gennem HDMI, har også tjekket driver, skriver at det er de nyeste på både nvidia og intel.
spiller Diablo/EVE ingen problemer der, tror ikke det er strøm der mangler.
Avatar billede Kingslayer Juniormester
05. september 2016 - 23:15 #9
Switch to integrated graphics, power down
Power up and enter BIOS, switch to advanced
1.Go to the Boot Section, then to CMS Parameters
Change the Launch CMS to Enabled
Change the Boot Device Control to Legacy and UEFI
2. Go back the Boot Section, then to Boot Security Parameters
Change the OS Type to Other/ Legacy

(You might also need to disable Secure Boot in the security section, but mine was already disabled.)

Save and Exit
Power down and install your new hardware, then power up.

This got the display up and running and once I was at the desktop, I made sure to go to the device manager to check it was running off of the new card. This notifies you to restart, for drivers I'm sure. I restarted and installed the newest drivers from Nvidia and was good to go!

Prøv dette ! :)
Avatar billede Denmark Praktikant
06. september 2016 - 21:45 #10
Hej King, det hjalp desværre ikke, gjorde som skrevet står, men  ingen Hdmi, nu må det lige hvile et på dage, er temmelig træt af det sh...., men tak for tålmodigheden.
prøver igen i weekenden.