Avatar billede Excel Praktikant
03. januar 2024 - 12:10 Der er 6 kommentarer

Skærmbillede ustabilt. Afbrydes i blink.

Jeg har skærm 2 (Dell) der er ustabil, med blinkende billede. Er tilsluttet med DVI 24 pin kabel på både pc. og skærm. Jeg har gjort diverse fejlsøgninger, men endnu ikke fundet fejlen, udover at det ikke er skærmen den virker ved alternativ tilslutning, hvilken ikke er mulig. (begrænsede udgange)
Er der nogle bud på årsagen? Kan det være DVI udgangen på pc. en?

Kan der evt. bruges kabel med USB stik til pc. og VGA eller DVI på skærmen?

Jeg benytter 2 skærme, hvor skærm 2 (Dell) er tilsluttet med DVI kabel på begge enheder. hvor billedet på skærm 2 er begyndt at blinke. Der er foretaget forskellige fejlsøgninger, uden resultat. Skærmen virker med alternativ tilslutning.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. januar 2024 - 13:51 #1
Prøv evt. med et andet DVI kabel. Problemet kan. evt. skyldes en fejl på kablet.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2024 - 14:24 #2
Du skriver begyndt. Det vil sige det har virket rigtigt?
Er det sket efter en Windows opdatering er det måske en driver til grafik der har lidt skade.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2024 - 14:25 #3
I øvrigt en meget mærkeligt udseende tråd hvor men skal scrolle langt ned for at komme i kommentar feltet???
Avatar billede poko1 Ekspert
03. januar 2024 - 16:43 #4
Jeg har helt fra starten bedt vedkommende om at oprette Tråden på ny!
https://ibb.co/8rXF7sF
Avatar billede poko1 Ekspert
03. januar 2024 - 16:46 #5
Hvis der er HDMI på skærmen så prøv eventuelt med en DVI HDMI Adapter
Avatar billede poko1 Ekspert
03. januar 2024 - 16:59 #6
DVI til HDMI Adapter
https://ibb.co/QFptyxm