Avatar billede nono3 Juniormester
29. marts 2024 - 10:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Forbinde to skærme

Jeg forsøger at koble disse to skærme sammen - jeg har forsøgt både via HDMI og display port, men det virker ikke….

PC’en er koble til Lenovo skærmen.

> Lenovo ThinkVision P34w-20 (primær monitor)
> Dell P2722HE (sekundær monitor)

Hvad gør jeg forkert?
- gode råd søges 👏
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2024 - 11:46 #1
De skal begge være koblet til pc - og fra windows kan du så vælge, om de skal vise det samme, eller udvide fra en skærm til næste.
Så din pc skal have to hdmi/dvi udgange
Skal skærmene bare vise det samme billede, så kan en hdmi-splitter til et par hundrede kr gøre det.
Avatar billede nono3 Juniormester
29. marts 2024 - 12:16 #2
Der er en USBC HUB/forbindelse i begge skærme budeceet ik kunne klares den vej?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. marts 2024 - 12:49 #3
Som Claes skriver skal de forbindes direkte til pc. Usb er til styring af skærmen, lyd og evt indbygget usb Hub.

Dog er det med display port en teknologi kaldet Daisy Chain, hvor skærme kan sættes i serie. Det kræver at både skærm og pc understøtter det, og hdmi kan ikke benyttes her.
Avatar billede nono3 Juniormester
29. marts 2024 - 13:04 #4
På begge skærme er en indgående og udgående display port og hovedskærmen har en indstilling for Daily Chan - hvilen port skal anvendes på hovedskærmen og den sekundære?
Avatar billede puren Ekspert
29. marts 2024 - 13:20 #5
læs din manual der står det beskrevet
Avatar billede nono3 Juniormester
29. marts 2024 - 14:58 #6
Det var da en utrolig hjælpsom kommentar
Avatar billede puren Ekspert
29. marts 2024 - 15:53 #7
du har jo ikke læs den for ellers havde du fundet svaret på dit problem

BTW det er dig der i mindst 5 timer har haft et problem det er ikke mig
Avatar billede nono3 Juniormester
29. marts 2024 - 16:25 #8
Hvis man ikke har noget fornuftigt at byde på kan man jo holde mund!
Avatar billede puren Ekspert
29. marts 2024 - 16:41 #9
Tro på det
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. marts 2024 - 22:10 #10
Der er et billede her https://www.eizoglobal.com/library/healthcare/daisychain/index.html

Det fortæller præcis hvordan opsætningen skal være.
Avatar billede nono3 Juniormester
04. april 2024 - 21:15 #11
Perfekt - tak Ole!

Har bøvlet med udfordringen, manualer osv