Avatar billede Andersen1000 Praktikant
24. september 2016 - 21:13 Der er 3 kommentarer

Pludselig blå skærm

Hej,
Dette er sikkert ikke et nyt problem for nogle, men for mig er det. Pludselig bliver min bærbare pc'er nemlig brudt ned af en blå skærm. PC'eren genstartes så. På den blå skærm står: Stopcode: Page fault in nonpaged area.
Jeg bruger en VPN til at se udenlandsk tv, og det er her, at det sker (når der er tale om livetransmissioner). VPN er der ikke noget i vejen med, og jeg kan som regel se 5-15 minutter, så forbindelser den er ok. Og VPNen fungerer også på min stationære.
Hvis jeg surfer rundt på nettet, kan jeg se, at nogle sætter problemet sammen med RAM - men hvad bettyder det, og havde kan jeg egentlig gøre?
Avatar billede Mads Juniormester
25. september 2016 - 12:26 #1
Det lyder til at din computer ikke er så kraftig? Prøv at slå vpn fra og se om det gør nogen forskel. Og tjek også hvor meget din computer bruger i cpu netværk osv
Avatar billede Nina Forsker
26. september 2016 - 08:58 #2
Hej Andersen,

Det Mads siger med at din bærbar ikke er så kraftig er nok grunden til du får "Blue Screen" men det kan du nok undgå ved nogle simple ting som,

Hvis du bruger Google Chrome til at streame dine video'er, så sluger det rigtig nok dit Ram, og en masse Cache, derfor kan du -

1) Open Start, right-click My Computer, and then click Properties.

2) Click the Advanced System settings tab.

3) Under Performance, click Settings.

4) Click the Advanced tab.

5) Under Virtual Memory, click Change.

6) Click No paging file. Click OK, ok, ok and make sure to apply.

7) Restart your computer.

8) Open Start, right-click My Computer, and then click Properties.

9) Click the Advanced System settings tab.

10) Under Performance, click Settings.

11) Click the Advanced tab.

12) Under Virtual Memory, click Change.

13) Click System managed sized. Click OK, ok, ok and make sure to apply.

14) Restart your computer.

Håber dette kan løse dit problem,
Mvh. Nina :)
Avatar billede Andersen1000 Praktikant
26. september 2016 - 19:06 #3
Tak for svarene. Jeg har prøvet dit køreseddel, Nina, men det virker ikke stadig ikke. Måske er computeren bare for svag - men det er først efter at jeg foretog en opdatering af VPN'en, at jeg har fået problemer, så jeg synes, det er lidt mærkeligt.