Avatar billede klingea Praktikant
12. april 2024 - 14:53 Der er 5 kommentarer

Skærmklip

Når jeg tager et skærmklip, bliver skærmen kortvarig mørkere som den plejer,
men jeg kan ikke finde selve klippet i mappen skærmbilleder, det samme hvis jeg går ind via billeder/skærmbilleder
Håber på svar
Arne
.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2024 - 08:28 #1
Tror måske den ligger det i udklipsholderen.
Jeg har selv oplevet det. Jeg bruger selv Windows 10 og enten så starter jeg klippeværktøjet manuelt op eller også bruger jeg prtscn og åbner det i Paint bagefter.
Der findes også Greenshot som er et gratis klippeværktøj
https://getgreenshot.org/
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2024 - 08:35 #2
I Windows 10 kan man inde i indstillinger vælge hvad prtscn knappen gør. Jeg har derfor slået fra at den åbner med skærmklip der. Der var en overgang 2 klippeværktøjer. Det ene var klippeværktøj, og det andet hedder kiip og skitser. Om der i baggrunden af Windows stadig er det, det ved jeg ikke. Men det udelukker ikke at jeg oplever det samme som dig og har valgt en anden fremgangsmåde at udføre klip på.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2024 - 08:38 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2024 - 08:41 #4
Hvis du har og åbner klippeværktøj så kan du i indstillinger for programmet fjerne et tjek der fortæller at den skal gemme i udklipsholderen. Måske Klip og Skitser har de samme indstillinger. Det kan du se hvis du har denne.
Avatar billede supportsiden Professor
13. april 2024 - 12:34 #5
Som #1 skriver : Greenshot er et super værktøj og der er indbygget editor