Avatar billede Kikka Praktikant
15. april 2024 - 20:54 Der er 1 kommentar

Hvilken bærbar til Sims 4?

Hey Computerworld,
Jeg spiller rigtig meget sims 4, og har massere af udvidelses pakker, og bruger MODS.
Ligenu spiller jeg på en gammel Asus bærbar, og den er bare så langsom og jeg har snart heller ikke mere plads.. så nu er jeg på udkig efter en ny. Men det er godt nok svært at finde rundt i, når man ikke har forstand på sådan noget :(

Jeg har fundet de her to. Jeg er helt klar over at det er 2 vidt forskellige typer bærbare, og den ene er til disideret caming, men jeg er bare i tvivl om det er det værd, at smide ekstra penge efter den “dyre”. Jeg har også læst mig lidt frem til, at sims ikke kræver det helt store iforhold til grafik, og om det så ville være åndsvagt at købe en gamer bærbar. Det er dog kun det jeg bruger den til, ser lidt Netflix osv, men skal ikke bruge den til arbejde eller skole.

1) https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/computere/barbar-computer/lenovo-ideapad-3-15iau7-i5-128512-156-barbar-computer/641677?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwoPOwBhAeEiwAJuXRh8TqD1_dIFt1hnFy7fT1GyeMvXdaVc7HAP65CJ98gyWKGK1-Wkr1KxoCL3UQAvD_BwE

2) https://www.elgiganten.dk/product/gaming/gaming-pc/barbar-gaming-computer/msi-cyborg-15-a12ucx-613neu/650362

På forhånd mange tak for hjælpen! :)
Avatar billede kurtba Ekspert
15. april 2024 - 22:50 #1
Den billige har intel uhd grafik, men det er ikke nærmere defineret hvilken version grafikkortet har. Generelt ser det ud til, at intel uhd grafik kort skulle være nok til at spille Sims 4, da det ikke kræver meget af grafikken, som du også selv oplyser.
Dog skal man ikke forvente, at kunne spille spillet på højeste kvalitet, men medium skulle den nok fint kunne klare, og det er nok mere, end du har gjort på din gamle pc.
Men når du nu spiller spillet så meget, så skulle du måske overveje at give de 1000 kr. ekstra, idet du så vil kunne spille det på højeste kvalitet, plus at den gaming pc du selv henviser til, kører med 144 mhz skærm, hvilket og er ensbetydende med ekstra god grafikkvalitet.
Mine børnebørn har spillet sims 4 på gamle pc.er uden særligt gode grafikkort osv., og de har været ganske tilfredse, men nu har de lige fået en nyere pc, og kan godt se kvalitets forskel, samt ikke mindst, at spillet kører væsentligt hurtigere, men det skyldes nok mere den ekstra ram og ssd harddisk.
Til en som spiller det en gang i mellem vil jeg sige, køb den billige, men til en som virkelig spiller det meget vil jeg sige - giv 1000 kr. mere og få endnu mere fornøjelse ud af det.