Avatar billede fkj Juniormester
30. september 2016 - 20:41 Der er 5 kommentarer

Tilknyt program til fil gemt på Google Drev virker ikke

Når jeg i browseren er inde i "Google Drev" kan jeg ikke åbne f.eks. et excel regneark med Microsoft excel. Jeg får kun mulighed med "Google Sheets"
Ved brug af "Google Drev" fra Stifinder er der ingen problemer.

Hvordan for jeg fra browseren tilknyttet de alm. officeprogrammer til filerne der er gemt i "Google Drev"?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. september 2016 - 21:08 #1
Google drev er en webservice fra google. De har målrettet deres online programmer til at være deres egne...

Du er nødt til at have filen lokalt på din PC for at kunne åbne den - hvilket er det der sker med google-drev synkroniseringen.

Du kan heller ikke åbne et Google-Sheet ark der ligger på Microsoft Onedrive... her er det kun Microsofts online programmer der virker.
Avatar billede fkj Juniormester
30. september 2016 - 21:13 #2
Jeg mener at have set på nettet at denne mulighed var tilstede. Men det er måske fjernet?
Avatar billede fkj Juniormester
30. september 2016 - 21:17 #3
Så fandt jeg løsningen på min hjemme pc.
Brug Application Launcher for Drive (by Google)
Så kan der åbnes fra browser.
Så skal jeg bare have det til at virke fra min firma pc.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. september 2016 - 21:36 #4
Godt så :-) - jeg var (tydeligvis) ikke klar over at der var lavet sådan et program...
Avatar billede fkj Juniormester
30. september 2016 - 21:39 #5
Men det virker tilsyneladen kun for excel. Word og pdf er stadig et problem.