Avatar billede PBChristensen Juniormester
15. oktober 2016 - 21:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

C5 - rapporter på tværs af moduler

Hej,

Har et kort spørgsmål.

Hvordan kan man lave en rapport på tværs af moduler?

Jeg har brug for en udskrift der viser Salg og dækningsgrad pr varegruppe pr. sælger... er det muligt?
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
16. oktober 2016 - 12:28 #1
Hej,

Ja det kan du sagtens lave.  Et god tabel og tage udgangspunkt i, vil være
'Inventrans'  (Lagerposteringerne).

Denne tabel indholder faktisk alle de informationer som du har brug for. Følgende felter udsøger posterne:

InventransGruppe = Varegruppe
Employee = Medarbejder, sælger
Account = Debitorkonto/Kreditorkonto
Module = 5 (Peger på at posten er skabet af ordremodul)
Date_ = Dato for posten
InventransType = (1 eller 2)  Hvis projekt er med så også 5.

Alle de økonomiske oplysninger findes også i samme post, så du både
kan beregne DB, salg, rabat med videre.

Ovenstående gælder for versioner: 2008, 2010 og 2012.
Avatar billede PBChristensen Juniormester
17. oktober 2016 - 10:26 #2
Hej ADDCON-C5

Tak for dit svar.

Er ved at 'lege' lidt med opstillingen. Er ret grøn i C5, så det varer lidt inden den forkromede løsning er klar, men nu ved jeg hvor muligheden er...

(eksempelvis få grupperet salget under varegrupper etc.)
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
17. oktober 2016 - 10:54 #3
Hej,

God fornøjelse.

Et lille tip som gør håndteringen lidt nemmere. Når du løber posterne igennem, kan
du evt. med fordel skrive disse i et temporært kartotek, f.eks. TmpAccountSum og så efterfølgende udskrive rapporten på baggrund af de poster du har sat ind i det
tempoærer kartotek.

Dette gør opsummering af lagerposterne nemmere og det er nemmere at lave udskriftens sortering om.

Se i rapporten 'InvenSalesStatTop' for gode ideer og metoder for anvendelse af temporære kartotekter.

God fornøjelse.