Avatar billede Michael.j. Novice
19. oktober 2016 - 03:36 Der er 6 kommentarer

Bærbar vil ikke starte.

Hej. Jeg fik en gammel bærbar af min mormor idag, som gik ud når den bliv for varm, så jeg tænkte selvf der sad en masse støv i den og helt rigtigt, så jeg skilte den og har renset den. nu har jeg så samlet den igen og den vil ikke tænde.. jeg har skilt dent af igen og alle ledninger sidder som de skal og den gider stadig ikke og tænde, har i nogen forslag hvad det kan være?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
19. oktober 2016 - 07:29 #1
Forslag.
Tænker jeg vil prøve at tag alt strøm af den, samt tag batteri ud i nogle sekunder. Og så sætte det til igen. Har haft en gammel bærbar som pludselig heller ikke kunne starte overhovedet. Og der virkede det jeg lige beskrev.
Avatar billede INK Ekspert
19. oktober 2016 - 10:37 #2
Når du sætter laderen til, er der så lys i lampen, der viser opladning?
Virker den fysiske startknap og maskinen tænder, og så bare ikke boot´er op?
Avatar billede Michael.j. Novice
19. oktober 2016 - 10:50 #3
Hej, Rune tak for svar men det hjælp ikke.
Ink nej der kommer ikke lys nogen steder når jeg sætter laderen til, og den vil slet ikke starte overhovedet.
Avatar billede INK Ekspert
19. oktober 2016 - 11:00 #4
Hej Michael, så må det jo være en ledning i strømforsyningen. Du må checke endnu en gang.
Avatar billede INK Ekspert
19. oktober 2016 - 11:30 #5
Helt banalt har du selvfølgelig checket, at der er strøm på ladestikket, som du sætter i PCen. ;-)
Avatar billede Michael.j. Novice
19. oktober 2016 - 11:49 #6
Ja det har jeg, den virkede ogse fint før jeg skilte den af. men det er derimod første gang jeg skiller en barbær, og har ikke så maget fostand på hardware i det hele taget, men havde en ven der har skilt bærbar et par gange til at hjælpe mig. Men jeg må skille den af en gang til og se efter igen tror jeg :)