Avatar billede BjarnePoulsen Juniormester
19. oktober 2016 - 21:27 Der er 7 kommentarer

Kan ikke printe

Jeg købte for 3 måneder siden en trådløs printer HP deskjet 3630. Printeren har virket upåklageligt. Nu 3 måneder senere skal blækpatronerne skiftes (lidt tidligt synes jeg). Nu har jeg skiftet patronerne men nu vil printeren slet ingenting! Mon nogen har et bud på hvad der kan være i vejen?
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2016 - 21:53 #1
Du har vel fjernet den tape som lukker patronerne?
Avatar billede BjarnePoulsen Juniormester
19. oktober 2016 - 22:09 #2
Ja jeg har fjernet tapen
Avatar billede Uvanga Ekspert
20. oktober 2016 - 11:09 #4
Og det er originale HP patroner? HP har opdateret firmvare der blokerer uorginale patroner.
Avatar billede BjarnePoulsen Juniormester
20. oktober 2016 - 13:32 #5
Det er kompatible patroner så det er måske det der er problemet? Sælgeren i forretningen "glemte" mon at sige jeg skulle købe originale patroner. Det er da fuldstændig tåbeligt at skulle give kr. 5-600,- for patroner når en ny printer med patroner kan erhverves for ca. kr. 300,-. Det er det jeg vil kalde for ressourcespild men sådan er der jo så meget. Jeg vil tage ind og købe en ny printer
Avatar billede INK Ekspert
20. oktober 2016 - 14:00 #6
De patroner, der følger med en ny printer er ofte kun delvist fyldte. De er beregnet for indkøring af printeren. Som du selv har erfaret, så løber de hurtigt tørre.
25. oktober 2016 - 11:43 #7
Selvom tråden er knap en uge gammel, så vil jeg lige kommentere på den alligevel.

#6. Ja de patroner der følger med en ny printer er ikke fyldt helt op.
Jeg tror! man med sindsro, kan sige det gælder alle billige printere.

Jeg ved ikke hvor meget der er i de med følgende patroner.
Jeg gætter på mellem 1/4 og en 1/3 blæk.

Som du er inde på i #5, vil det være et enormt resurse spild, at smide en printer ud fordi den ikke har mere blæk.

Printer producenterne tjener ikke penge på at sælge en billig printer.
De tjener penge på at sælge blæk bagefter.
Hvis det kunne betale sig at smide printeren ud, så går regne stykket ikke op.

Hvis en printer til 300,- kr. går i stykker så smid den ud.
Hvis den bare skal have nyt blæk, så køb nye patroner.

Lige omkring HP. Hvis du gerne vil gøre noget for miljøet, kan du bestille retur poser på hp.dk.
De sende dig nogle poser, som du skal skrive afsender adresse på, og smide i postkassen. De betaler ikke for dem, men de bliver genbrugt, og det er bedre for miljøet.

Jeg ved ikke hvad Lexmark, Canon m.fl. gør.