Avatar billede Uvanga Ekspert
26. februar 2024 - 17:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udskriv trådløst- 1 ok- 1 ikke ok

Min onkel kan kun udskrive via kabel, hans kone udskriver ok via hjemmets WiFi. Så printeren er på WiFi. Min tanke er at mandens PC har sat printer til lokal istedet for trådløs. Er der en nem måde at ændre det på, eller er det bedst at udføre en ny printer installation?
Avatar billede poko1 Ekspert
26. februar 2024 - 18:24 #1
Hvis du trykker nede i højre hjørne kan du så se dette?
https://ibb.co/VB7C0Px
Hvis ja så tryk på Symbolet og vælg tilslut.modemet
Husk at have modemkoderne ved hånden!
Avatar billede INK Ekspert
26. februar 2024 - 19:53 #2
Hvis printeren er på wifi og dermed tilknyttet routeren, så er det ligegyldigt om pc'en er kablet eller trådløs til routeren. Hvis printeren tidligere har været tilsluttet pc'en med usb-kabel, så skal i afinstallere driveren og installere igen som kablet forbindelse via router.
Avatar billede Uvanga Ekspert
26. februar 2024 - 20:24 #3
ad #2
PC er på WiFi, det er "kun" trådløs print der driller.
**
"så skal i afinstallere driveren og installere igen som kablet forbindelse via router"
Men mener du ikke at printer skal installeres som trådløs?
Avatar billede INK Ekspert
26. februar 2024 - 21:20 #4
ad #2 jeg udtrykte mig nok lidt uklart. Hvis printeren på et tidspunkt har været tilsluttet som usb, så skal den slettes og oprettes igen. Hvis printeren allerede er tilsluttet routeren via wifi (ikke som direkte wifi fra eksempelvis mobiltelefon) har den en IP-adresse. Ved installation af printerdriver vil den normalt selv finde printeren, men kan evn. hjælpes ved at indtaste IP-adressen.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. februar 2024 - 21:26 #5
Min Cannon Printer er tilsluttet Wifi fra kontrolpanelet på selve printeren og kan tilgåes med alle Pcér med  Wifi fra alle rum i min bolig
Avatar billede Uvanga Ekspert
26. februar 2024 - 22:14 #6
Tak for svarene. Det bliver nok løsning nævnt i #4 jeg vil prøve næste gang jeg besøger onkel👩‍🔧
Avatar billede poko1 Ekspert
26. februar 2024 - 22:17 #7
Først tilsluttet Modem fra printeren dernæst installering af driveren på Pc: Derefter ind i indstillinger og til føj Webprinter.
https://ibb.co/4WVv4V5
Billede er ikke perfekt!