Avatar billede vbr Seniormester
22. marts 2024 - 18:02 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Hvordan får jeg geninstalleret min defekte Epson XP 322, så den kan scanne?

Situationen er denne:
Min Epson XP 322 fejlmelder en printpude og kan derfor ikke printe. Jeg har længe ønsket mig en bedre printer til billeder og har derfor anskaffet en ny med 5 blækpatroner - men den har ingen scanner, hvilket XP 322 har.

Men så fik jeg den idé at lade den defekte XP blive stående og bruge den som scanner.

Desværre har jeg begået den dumhed at afinstallerede printerprogrammet til Epson-printeren, og nu kan jeg ikke geninstallere det på computeren.

Jeg får ikke mulighed for at taste Wifi-koden ind, idet printerens display nægter at vise andet end at blækpuden trænger til service fra Epson, og den samme gør sig gældende, hvis jeg forsøger at oprette en forbindelse via Blue Tooth.

Der fulgte ikke et kabel med til en kablet forbindelse til XP 322, men der sidder et kvadratisk hul i den, der passer til et kabel med et relativ stort kvadratisk stik i den ene ende og et USB-stik i den anden.

Det hører til videokamera, der er så gammelt, at det optog filmene på bånd. Så det tør jeg ikke uden videre forbinde pc'en og XP 322 med.

Skal jeg bare droppe ideen med at bruge XP 322 som scanner og de få gange, jeg har brug for det og bare gå hen til en af mine gode venner med en printer, der kan scanne?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2024 - 19:16 #1
Jeg tager et billede med mobilen, og efter redigering, så gemmes det som pdf - jeg har ikke brug for papir.
Det er nok usb-b som du skal bruge (det kvadratiske)
Ja, drop det.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2024 - 07:58 #2
du kan købe en brugt flatbed scanner evt. på dba og skrotte den gamle printer.
https://www.dba.dk/computer-og-spillekonsoller/hardware-og-software/scannere/side-2/
Avatar billede vbr Seniormester
24. marts 2024 - 08:25 #3
#1 og #2 Selvfølgelig - begge er gode løsninger. Tak for forslagene!