Avatar billede vbr Seniormester
29. februar 2024 - 14:59 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Er blækkvaliteten hos alle leverandører af uorginalt printerblæk lige god!

Jeg går ud fra, at man ikke må anbefale bestemt leverandører, så derfor spørger jeg generelt:

Er blækkvaliteten hos alle leverandører stort set lige god - eller afspejler prisen også kvaliteten?

Jeg spørger, fordi jeg lige har købt en ny Canon Pixma TS 705a printer, efter at min gode gamle driftsikre Epson XP 322 holdt op med at printe og forlangte service til en blækpude.

En milliter blæk til XP 22 koster 2,88 kr. hos min hidtidige blækleverandør, men til min nye Canon-printer er prisen 5 kr. Derfor har jeg set efter andre leverandører og fundet blæk til 1.8 kr. pr. ml.

Og nu hvor jeg er her. Burde jeg ikke, og kan jeg, aflevere min gamle XP 322 et sted, hvor man kan ordne dens blækpuder, så den på bæredygtig vis kan
leve videre hos en ny ejer?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. februar 2024 - 17:27 #1
Mon det er nok at nulstille tæller for puden?
Så video her https://youtu.be/6DyguqvC-T0
Ved ikke om koden der vises vil virke. Har set i andre tilfælde at den kode skal man købe.
Avatar billede kurtba Ekspert
29. februar 2024 - 22:53 #2
Det er nok svært for menigmand at vurdere blækkvaliteten, men mon ikke de fleste får lavet det ud fra samme koncept?
Jeg køber altid i Tyskland via Ebay.de og har aldrig oplevet problemer.
Der kan jeg se, at du kan købe til din printer for under 1 kr. pr. ml, og det er incl. forsendelse.
Jeg køber kun hos dem, som leverer fra Tyskland.
Avatar billede vbr Seniormester
02. marts 2024 - 17:28 #3
Tak for hjælpen, den var nyttig. :-)
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. marts 2024 - 17:46 #4
Køber man en Epson ecotank printer er prisen på originalt blæk i DK omkring en krone/ml.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2024 - 18:13 #5
#3 At lukke med den fortæller ikke om hvilken hjælp der var nyttig 😉
Avatar billede vbr Seniormester
04. marts 2024 - 17:41 #6
#5 Åh ja, det kan jeg godt se.
#2 Var nyttig, idet jeg fandt blæk til under 1 krone som følge af svaret.
#1 Jeg tænker også den var nyttig, idet der jo henvises til løsningsmuligheden at nulstille tæller for blækpuden. Jeg havde dog allerede slettet printerdriveren til den, idet jeg havde købt en ny printer - og betale for en kode til en gammel printer, som har krævet en del bøvl rensning af printerhovedet det seneste år, det ville jeg ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2024 - 15:34 #7
Jamen så synes jeg du skal give #2 den grønne streg når dette var løsningen i stedet for #5
Avatar billede vbr Seniormester
06. marts 2024 - 15:24 #8
Så lærte jeg også at bruge den grønne streg!  :-) Min titel som seniormester er måske en smule overdrevet. :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2024 - 16:07 #9
De titler man får kan ikke bruges til noget. De tildeles udelukkende med den aktivitet du har på eksperten. Så nogle bliver eksperter bare ved at stille spørgsmål 😉
Avatar billede vbr Seniormester
06. marts 2024 - 17:38 #10
Jo, men jeg tænker, at gode spørgsmål, der afføder relevante svar også godt kan belønnes. Men selv om jeg er senior, så føler jeg mig godt nok på ingen måde som mester.