Avatar billede Rui Praktikant
30. november 2016 - 15:19 Der er 2 kommentarer

Hvorfor kan jeg ikke connecte

Hej
Har lavet noget VBA programmering/Excel og vil i den forbindelse lave Pivot tabel ved at trække fra Database/SQL...men jeg kan ikke se den SQL Server, hvor jeg har lavet en del forskellige tabeller.
Jeg kan dog se ex. en gammel express udgave.......
PS når jeg kigger på min SQL Server Management Studio 2008 (som jeg ikke kan trække fra) står der (local), er det derfor?
PS når jeg prøver at åbne SQL Configuration Manager, er der ingenting/står intet i pop-up vinduet
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2016 - 07:56 #1
gratis MS SQL server, virker ironisk kun sammen med købt Visual Studio!

jeg spildte en måned med gratis sql server og gratis visual studie - ingen connection.
så smed jeg en piratkopi ind af visuel studie, men beholdt stadig gratis sql server, nu virkede alt! :)
Avatar billede Rui Praktikant
01. december 2016 - 11:58 #2
Oaky, den har ikke hørt eller set før, men det er derfor der står "local" i min MS SQL Server.
PS må til stå jeg er ved, som dig at afinstallerer og smide en SQL Developer Edition ind, som jeg /vi fik under uddannelse i 2012. Så må se og skidtet virker.