Avatar billede sorenmt84 Juniormester
08. november 2023 - 08:37 Der er 2 kommentarer

Count med NOT IN og 2 conditions

Kan du hjælpe mig med at greje denne:

Jeg vil gerne finde antal records fra tabellen poster, hvor id ikke optræder i tabellen log - men de records der tjekkes op i mod i log, skal også opfylde det kriterie at type skal være = D_Post_Indtjek

"SELECT COUNT(*) AS TotalRecords FROM poster WHERE id NOT IN (SELECT ref_post, type FROM log WHERE ref_post = poster.id and type = 'D_Post_Indtjek') and type = 'Død post'"

Nu får jeg denne fejl:
Der kan kun angives ét udtryk på select-listen, når underforespørgslen ikke introduceres med EXISTS.
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
08. november 2023 - 10:10 #1
Fjern "type" i select-listen således:

"SELECT COUNT(*) AS TotalRecords FROM poster WHERE id NOT IN (SELECT ref_post FROM log WHERE ref_post = poster.id and type = 'D_Post_Indtjek') and type = 'Død post'"
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
08. november 2023 - 10:32 #2
Fedt tak, syntes jeg at jeg havde prøvet ;-)