Avatar billede GoofyKid Juniormester
30. november 2016 - 19:30 Der er 4 kommentarer

I hvilke formler/referencer indgår mine navne

Jeg holder rigtig meget af, at benytte mig af navne, da de, efter min mening, er til virkelig stor hjælp - specielt, når det gælder Formler.
Jeg har i øjeblikket en projektmappe, med rimelig mange Ark og jeg er, på et tidspunkt i forløbet, tilsyneladende gået lidt "Amok", hvad angår oprettelsen af nye navne.
Efter nogle radikale ændringer, med oprettelse af nogle nye Ark og Omdøbning af nogle af de eksisterende, er jeg, rent ud sagt, havnet i en frygtelig (selvforskyldt)"Rodebunke", som jeg er ved, at prøve, at rydde op i.
Det er ikke noget problem, at finde ud af, i hvilke Ark navnene er oprettet og heller ikke, om de rent faktisk er tilknyttet til en Celle eller et Område. Begge dele kan ses under <Formler/Navnestyring>.
Det jeg efterlyser er en eller anden form for en liste, der viser alle de steder i HELE Projektmappen, hvor et enkelt navn indgår i en Formel, eller på anden måde, bliver brugt.
Den "tunge" måde, at løse opgaven på, er ved at slette et navn af gangen og derefter "bladre" rundt i Hele Projektmappen, Ark efter Ark, for at se, om nogle af cellerne viser fejl.
Med omkring 10 'Aktive' og 5-6 'Skjulte' Ark, med rimelig mange rækker og kolonner, hvor nogle af dem ydermere er Skjult, er det en næsten uoverkommelig, tidskrævende opgave.
Nu er det ikke fordi, jeg er "en doven fætter", der bare vil 'springe over, hvor gærdet er lavest', men jeg kan ikke rigtig forestille mig, at jeg er den eneste, der har haft brug for at finde ud af, hvor navne bliver brugt og derfor må der også være en "smart" løsning, som det bare ikke har været muligt for mig, at finde - hverken under Excel's egne indstillinger eller på nettet.

Nu håber jeg så bare på, at én af Jer kloge mennesker, i dette forum ligger inde med en løsning, som han/hun, også har lyst til, at dele ud af.

Mvh ...... Flemming
Avatar billede ebea Ekspert
30. november 2016 - 19:52 #1
jeg ved ikke helt specifikt, hvad du efterlyser. Men har du prøvet, at bruge Ctrl + G og der i den liste der fremkommer, klikke på et af alle de navne som er angivet. det skulle gerne bringe dig til det område der er brugt.
Avatar billede store-morten Ekspert
30. november 2016 - 20:50 #2
Måske der er hjælp her:
http://proximo.dk/soeg-erstat-excel/

Under punkt 5.
For at søge efter data med specifikke detaljer kan du, i ?Søg i?-feltet, vælge mellem ?Formler?, ?Værdier? eller ?Kommentarer?.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
01. december 2016 - 05:38 #3
Du kan prøve at se om det her er noget du kan bruge:

http://www.jkp-ads.com/OfficeMarketPlaceNM-EN.asp
Avatar billede garrett Seniormester
01. december 2016 - 14:04 #4
Denne procedure burde kunne fortælle dig lidt omkring din "named ranges". For hvert defineret navn løber den igennem alle ark/brugte celler og tjekker om navnet indgår i formlen.
Kan sagtens optimeres eller ændres til at smide outputtet i et ny ark, eller hvad man nu kan finde på :)

Sub FindReferenceToNamedRanges()
    Dim wb As Workbook
    Dim ws As Worksheet
    Dim DefName As name
    Dim cell As Range

    Set wb = ActiveWorkbook
    For Each DefName In wb.names
    Debug.Print DefName.name
    For Each ws In wb.Worksheets
            For Each cell In ws.UsedRange
                If cell.Formula <> "" And InStr(cell.Formula, DefName.name) > 0 Then
                    Debug.Print ws.name & "!" & cell.Address & " :: " & cell.Formula
                End If
            Next cell
        Next ws
    Next DefName
End Sub