Avatar billede torben lind Forsker
24. april 2024 - 18:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

slette rækker automatisk

Hel allesammen.
Jeg har et regneark med omkring 1200 rækker der løbende bliver længere der indeholder mail adresse, navn og andre oplysninger.
Jeg kunne godt tænke mig at rydde lidt op i det eller organiserer det på en anden måde,er det muligt at ud fra kolonne A der indeholder mail adresser at enten at flytte alle rækker med mail adresse GMAIL til at stå øverst og derefter f.eks MNS mail og eventuelt derefter OUTLOOK mail adresser og så resten derunder,eller hvis ikke så slette alle rækker der ikke indeholder GMAIL-MNS-OUTLOOK,hvis det er nemmere.
Kom tilbage hvis der skal uddybes mere.
På forhånd tak
Torben
Avatar billede claes57 Ekspert
24. april 2024 - 20:32 #1
du vil i hvert fald kunne oprette en ny kolonne som dannes efter @... i kolonne a, og derefter sortere på den nye kolonne og derefter kolonne a så du får dem grupperet og derefter i alfabetisk orden efter mail.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. april 2024 - 07:48 #2
Alternativt

=FILTRER(A2:A1200;(A2:A1200="MNS")+(A2:A1200="GMAIL")+(A2:A1200="OUTLOOK"))
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. april 2024 - 08:16 #3
Glem #2. Den virker ikke.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. april 2024 - 09:00 #4
=FILTER(A2:A1200;ISNUMBER(SEARCH("GMAIL";A2:A1200))+ISNUMBER(SEARCH("MNS";A2:A1200))+ISNUMBER(SEARCH("OUTLOOK";A2:A1200)))

dansk

=FILTRER(A2:A1200;ER.TAL(SØG("GMAIL";A2:A1200))+ER.TAL(SØG("MNS";A2:A1200))+ER.TAL(SØG("OUTLOOK";A2:A1200)))
Avatar billede MaxZpaD Professor
25. april 2024 - 09:11 #5
Hvis kolonne A indeholder e-mailadresserne og kolonne B indeholder =TEKSTFØR(TEKSTEFTER(A1;"@");".")

så indsæt denne formel fx i celle D1:

=SORTER(FILTRER(A1:B1200;(B1:B1200="gmail")+(B1:B1200="outlook")+(B1:B1200="msn"));2;1)
Avatar billede MaxZpaD Professor
25. april 2024 - 09:57 #6
#4 Den er selvfølgelig bedre, fordi den ikke kræver en støttekolonne :-)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. april 2024 - 10:00 #7
Avatar billede torben lind Forsker
25. april 2024 - 10:32 #8
Hej xl Enthusiast.
Jeg har lige prøvet dit svat i nr.4 og der skete noget af det rigtige.
Jeg kopieret din formel og rettede den lidt til så jeg havde Gmail og Hotmail og så lod jeg MSN stå.Jeg satte formlen ind i D2 og den sorterede 1200 mail adresser men den kom ikke med dem i rækkefølge med Gmail først og så  Hotmail og så MSN,de stod i et mix.
Det kan blive på denne måde men var bedre hvis det kom i rækkefølge og ikke i et mix. har jeg gjort noget forkert.
Avatar billede MaxZpaD Professor
25. april 2024 - 11:49 #9
#8 Se #5, hvor SORTER-funktionen anvendes sammen med FILTRER. Kræver dog støttekolonnen med navne på e-mailudbyderne.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. april 2024 - 19:58 #10
@torben lind

Jeg ved ikke rigtigt, om du har fået en tilfredsstillende løsning.
Jeg kan godt lave det, så der sorteres på det der kommer efter @, men hvad så med det der kommer før @, skal der også sorteres på det, og i givet fald efter hvad, fornavn eller efternavn?
Avatar billede torben lind Forsker
26. april 2024 - 07:00 #11
Hej xl-Enthusiast.
Jeg vil sige mange tak for hjælpen,jeg kan bruge din løsning i tråd nr. 4,det er ikke et problem at det ikke sorterer efter hvad mail adresse der kommer først,de kan stå i et mix ikke noget problem.
Så mange tak for hjælpen.
Torben
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
26. april 2024 - 07:07 #12
Velbekomme.