Avatar billede Ole Bloch Sørensen Praktikant
01. december 2016 - 05:55 Der er 2 kommentarer

Css menu og iframes

Jeg har en css drop down menu.
Jeg har 2 iframes en menu og en content iframe. Jeg ønsker at dropdown menuen overlapper den nederste iframe. Kan dette lade sig gøre og hvordan ??
Avatar billede Slater Ekspert
01. december 2016 - 06:56 #1
Du kan godt overlappe en frame fra den frames parent, men ikke fra en frame og op i hierarkiet. Så hvis menuen er i en frame, så kan indholdet ikke bevæge sig ud af den, nej.

Men frames er også en meget gammeldags og dårlig måde at lave fast indhold på.
Avatar billede Ole Bloch Sørensen Praktikant
01. december 2016 - 07:00 #2
Koden for iframe siden ser sådan ud'

<html>
<head>
  <title>Frames Test</title>
  <style>
  .menu {
      vertical-align:top;
      width:100%;
      height:10%;
      border: 0px;

overflow:visible;
          }
    .mainContent {
    border:0px;

    vertical-align: bottom;
    width:100%;
      height:10%;
      z-index:

    }
  </style>
</head>
<body>
  <iframe class="menu" src="NewFile.html" name="menu" z-index="119" ></iframe>
  <iframe class="mainContent" src="regi.jsp" name="main" ></iframe>
</body>
</html>