Avatar billede malenejakob Mester
09. december 2016 - 12:15 Der er 2 kommentarer

Workday formel - arbejdsdag formel problem - del 2

Hejsa
jeg fik en fantastisk formel i går af Anedi til at håndtere problematikken med at styre om en måned startede med en weekend eller ikke (tak Anedi det virkede perfekt)

Nu er der så opstået et andet dilemma, jeg ønsker også at tage højde for helligdage som jeg skriver ind i en liste.

Den formel som jeg har fået af Anedi ser ud som følgende

=HVIS(UGEDAG(I$7;11)>5;ARBEJDSDAG(I$7;$E46);HVIS(UGEDAG($I$7;11)=1;ARBEJDSDAG(I$7;$E46)-3;ARBEJDSDAG(I$7;$E46)-1))

jeg regnede egentlig med at jeg kunne udvide denne med:

HVIS(UGEDAG(I$5;11)>5;ARBEJDSDAG(I$5;$E43);HVIS(UGEDAG(I$5;11)=1;ARBEJDSDAG(I$5;$E43;B21:B22)-3;ARBEJDSDAG(I$5;$E43;B21:B22)-1))

det virker hvis den indsættes i en alm formel:

=ARBEJDSDAG(H5;D47;B21:B22)

hvor B21:B22 er helligdage, men den tager det ikke med?

(I5 er startdato og E43 antal dage)

nogen der kan hjælpe ;O)
Avatar billede ebea Ekspert
09. december 2016 - 14:38 #1
Det der nok er galt, er at den helligdag du har i listen, ikke dækker i den dato som du forsøger at liste.
Hvis du f.eks indsætter datoer for hele året i listen, så vil det virke med formlen (har lige testet det i en opstilling), med en vilkårlig indtastet dato.
Avatar billede anedi Ekspert
13. december 2016 - 10:04 #2
Kan se du mangler lidt i den første ARBEJDSDAG formel, se om det hjælper:
=HVIS(UGEDAG(I$5;11)>5;ARBEJDSDAG(I$5;$E43;B21:B22);HVIS(UGEDAG(I$5;11)=1;ARBEJDSDAG(I$5;$E43;B21:B22)-3;ARBEJDSDAG(I$5;$E43;B21:B22)-1))

Vh
Anedi