Avatar billede Boddicker Seniormester
04. januar 2017 - 23:10 Der er 6 kommentarer

Hjælp til domænenavn

Hej

Jeg er ved starte en helsebutik, men jeg mangler det helt rigtige hjemmesidenavn.

Er der nogle kloge hoveder, der kan komme på et? :)

Mvh

Jesper
Avatar billede Zeebaah Praktikant
04. januar 2017 - 23:20 #1
Det vil måske være nemmere for os at komme med et godt navn hvis du fortalte os Hvilke slags helse produkter du sælger? :)
Avatar billede Boddicker Seniormester
04. januar 2017 - 23:39 #2
Mest af alt koffein-tabletter, kosttilskud og melatonin mod søvnebesvær, og jetssjtaj
Avatar billede HansNilsen82 Novice
05. januar 2017 - 20:55 #3
Det er et svært spørgsmål, nogen hjemmesider har et underligt at som f.eks booz men andre har et sigende navn som f.eks www.testsite.dk som sjovt tester hardware.

Men i dag er bare svært at få et ok domæne.
Måske det vil være en ide at købe et "ældre" domæne, evt søg på google efter domæner til salg som inspiration
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
05. januar 2017 - 22:44 #4
et oplagt navn kunne være helsekost.dk , det er pt optaget, men brugeren er interesseret i at sælge det
jf http://www.helsekost.dk/
du kan hører hvad han vil have for det.

hvis det ønskede domain er optaget, kan du altid bliver skrevet på venteliste til det hos dk-hostmaster.dk
ref https://selvbetjening.dk-hostmaster.dk/venteliste/helsekost.dk/opret
Det koster et årligt gebyr på 75,00 kr. (inkl. moms) pr. domænenavn at stå på ventelisten.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. januar 2017 - 23:11 #5
Der er vel masser af kombinationsmuligheder:

godkost.dk
sundkost.dk
rigtigkost.dk
superkost.dk
dinhelsekost.dk
dingodekost.dk
dinsundekost.dk
dinrigtigekost.dk
dinsuperkost.dk

(jeg har ikke checket nogen af dem)
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2017 - 23:43 #6
skriv nogle originale navne ned på papir
kombiner forskellige navne ud af 2

jeg synes det er en dårlig ide at hedde sundkost.dk osv., det er upersonligt, uoriginalt.

originale navne, forbindes ofte med kvalitet. så sørg for at have orden (og ikke rod) i kundeservice osv :)

evt kan du bruge navne på nogle helseplanter, til at finde på et navn.

prøv at kigge på plantenavne, se om du kan kombinere 2 navne til 1 - det plejer at give go mening.