11. januar 2017 - 21:42Der er
6 kommentarer og 2 løsninger
hvordan ændre jeg makroen så jeg kan gemme filen i en bestemt mappe
Hej
Jeg har nedenstående kode som jeg bruger til at lave et bestemt ark i mit regneark om til en pdf o efterfølgende sender den vedhæftet en mail. den gør egentligt alt hvad jeg ønsker undtagen at gemme den i en bestemt mappe. Hvordan løser jeg det?
Sub CreatePDF_attach_to_EMAIL()
Dim Wkb As String Dim tempFilePath As String Dim tempFileName As String Dim OutApp As Object Dim OutMail As Object
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application") Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
With OutMail .Display End With Signature = OutMail.body 'gets the email's standard signature
On Error Resume Next
With OutMail .To = "" 'can instead be linked to a cell in the excel sheet .CC = "" .BCC = "" .Subject = "Registrering af Nærvedulykke fra " & ActiveWorkbook.Worksheets("Rapport").Range("B4") & " - " & ActiveWorkbook.Worksheets("Rapport").Range("B5") .body = "Hej" & Chr(10) & Chr(10) & "Se registrering af nærvedulykke på vedhæftet fil." & Chr(10) & Signature .Attachments.Add tempFileName .Display End With On Error GoTo 0
Set OutMail = Nothing Set OutApp = Nothing
'If Dir(TempFileName) <> "" Then Kill TempFileName 'deletes the created PDF file in the temps-folder
Jeg får en fejlmelding som lyder: Run time error '1004': Dokumentet blev ikke gemt. Dokumentet kan være åbent, eller der kan være opstået en fejl under lagring.
Det har jeg fået ligegyldigt hvad jeg forsøger at ændre...
Jeg har svaret på flere ExportAsFixedFormat sprøgsmål i Excel og Word gruppen i løbet af december - måske du kan sammenligne med dem. Jeg har lidt travlt i dag, og kommer ikke til at kigge nærmere på dette. indeholder tempFileName det du forventer? får du det rigtige ind i "nr" ?
Tusind tak for hjælpen smartoffice_dk. det var en fejl 40, hvor jeg havde skrevet det forkerte drev. Jeg har fået den til både at lave pdf. filen, gemme den hvor jeg vil have den, lave mailen, medtage mailadresse fra celle og sende den automatisk. Hvis nogen er interesseret lægger jeg koden her.
Sub CreatePDF_attach_to_EMAIL()
Dim Wkb As String Dim FilePath As String Dim FileName As String Dim OutApp As Object Dim OutMail As Object
Wkb = ThisWorkbook.Name FilePath = "M:\APV, nærved-ulykke\Nærved-ulykker 2017\" 'hvor filen gemmes Afdeling = [Rapport!B6] 'cellen hvor afdelingens navn er i nr = [Rapport!D8] 'cellen hvor dato for hændelse er i Modtager = [Rapport!D6] 'cellen hvor mailadressen for teamlederen er i
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application") Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
With OutMail .Display End With Signature = OutMail.Body 'Indsætter mailens standard signatur
On Error Resume Next
With OutMail .To = "AB@kajbech.dk;" & Modtager .cc = "" .BCC = "" .Subject = "Registrering af Nærvedulykke fra " & ActiveWorkbook.Worksheets("Rapport").Range("B6") & " - " & ActiveWorkbook.Worksheets("Rapport").Range("B7") .Body = "Hej" & Chr(10) & Chr(10) & "Se registrering af nærvedulykke på vedhæftet fil." & Chr(10) & Signature .Attachments.Add (FileName) .Display '.send End With On Error GoTo 0
Set OutMail = Nothing Set OutApp = Nothing
'If Dir(TempFileName) <> "" Then Kill FileName 'Hvis dette aktiveres slettes filen efter afsendelse
End Sub
Synes godt om
1 synes godt om dette
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.