Avatar billede kepet1986 Praktikant
12. januar 2017 - 11:40 Der er 4 kommentarer

link indholt til andet excel dokument ud fra en bestemt celles værdi

Hej alle sammen

Jeg arbejder på noget, hvor jeg har brug for en bestemt funktion.

Hvis jeg fx har 9 Excel dokumenter der indeholder data.
1.xlsx
2.xlsx
3.xlsx
4.xlsx
5.xlsx
6.xlsx
7.xlsx
8.xlsx
9.xlsx

Derefter laver jeg en der hedder
oversigt.xlsx

I oversigts.xlsx dokumentet
Celle A1, vil jeg kunne skrive et vilkårligt tal f.x 5
celle A2 vil jeg have den til at hente data fra 5.xlsx

Et normal indhold link vil hedde:
='C:\Users\KP\Desktop\TEST\[5165.xlsx]Ark'!$D$4

Mit grundlæggende spørgsmål er om der er nogen der har kenskab til at om man kan får den til at vælge dokument ud fra en andens celles værdi, nemlig A1.

Jeg ved godt at denne formel ikke virker, men håber det giver forståelse for hvad jeg ønsker.
='C:\Users\KP\Desktop\TEST\["=A1".xlsx]Overblik'!$D$4

Årsagen til at jeg ønsker løsning:
Hvis man har 25 kolonner med data, så er der 25 formler på 1 række, 1 formel i hver celle.
Hvis man kan få den til at trække filens navn ud fra en celle, slipper man at skabe/ændre formlen 25 gange, men kun skrive navnet på filen i en celle.
Der er meningen at der skal komme flere dokumenter løbende, måske helt op til 1542 stk, så er det rigtigt mange formler der skal laves manuelt.

Med alle dem jeg kender der bruger Excel til daglig har ikke kunne hjælpe og tror det

Har lavet et test, som i kan hente ned og kigge på.
https://drive.google.com/drive/folders/0BwjwfYY9mORCMEdHbF9nY0xRbGc?usp=sharing

Jeg har ingen erfaring i Macro, så håber i har et resultat i en almindelig formel i cellen.

Hvis der ingen løsning er i almindelig formel, så har jeg brug for en god og grundig guide.

Håber at høre fra jer.

Med venlig hilsen Kenneth
12. januar 2017 - 12:10 #1
I A2 skal du have noget i stilen med
=INDIREKTE("'C:\Users\KP\Desktop\TEST\["&A1&".xlsx]Ark'!$D$4 ")
Avatar billede kepet1986 Praktikant
12. januar 2017 - 13:37 #2
Mange tak for et rigtigt gode løsning smartoffice_dk :-)
Tak for det ;-)

Du har sådan set givet mig løsning ud fra det der som står som er mit problem.
Jeg vil dog vente med at makere den som løst.
Jeg kan se at jeg er nød til at have den dokument åben som den skal have infomation fra.
Er det mugligt at arbejde uden om dette, således at den kan hente informationen selv om dokumentet ikke er åben?

Med venlig hilsen Kenneth Petersen
Avatar billede excelent Ekspert
12. januar 2017 - 17:57 #3
Åben din Oversigts fil
Højre klik på Arkfanen og vælg Vis programkode
Indsæt følgende kode der

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then Exit Sub

'Denne kodelinie henter værdien fra celle D4 i den fil du har valgt (nr 1 til ?) i celle A1
Range("A2").Formula = "='C:\Users\Poul\Desktop\HyperMappe\[" & [A1] & ".xlsx]Ark1'!D4"
'Denne kodelinie henter værdien fra celle D5 i den fil du har valgt (nr 1 til ?) i celle A1
Range("B2").Formula = "='C:\Users\Poul\Desktop\HyperMappe\[" & [A1] & ".xlsx]Ark1'!D5"
'Denne kodelinie henter værdien fra celle D6 i den fil du har valgt (nr 1 til ?) i celle A1
Range("C2").Formula = "='C:\Users\Poul\Desktop\HyperMappe\[" & [A1] & ".xlsx]Ark1'!D6"
'Du skal indsætte en kodelinie til hver formel du har (som de 3 jeg har lavet)

End Sub

Koden er tilrettet min opstilling, så du skal ændre stien i koden så den passer til din.
Avatar billede excelent Ekspert
14. januar 2017 - 09:26 #4
Ovenstående kan naturligvis også udføres via en løkke, så er du fri for at skrive
de 25 kode linjer eller hvor mange du nu har.