Avatar billede katjalarsen Novice
19. januar 2017 - 10:30 Der er 5 kommentarer

Pivottabel - værdifeltindstillinger

Hej,
er der nogen som ved om man som standard, kan vælge sum i værdifeltindstillinger?

vh
Katja
Avatar billede anedi Ekspert
19. januar 2017 - 10:41 #1
Ja det er vist standard indstillingen
Avatar billede katjalarsen Novice
19. januar 2017 - 10:53 #2
Nej,
hos mig er det antal
Avatar billede anedi Ekspert
19. januar 2017 - 12:32 #3
Så er det fordi du har nogle celler der enten er tomme eller indeholder tekst. Hvis alle celler indeholder tal, vil det være sum, der er standard.
Når nu du skal summe, kan du enten vælge sum manuelt som værdifeltindtilling eller følge denne guide: http://www.howtoexcelatexcel.com/excel-tips-tricks/default-your-pivot-tables-to-sum-not-count/

Vh
Anedi
Avatar billede katjalarsen Novice
19. januar 2017 - 13:00 #4
Hej Anedi,
ja, så synes jeg at det er nemmere at ændre værdifeltindstillingen....

for når jeg så opdatere dataarket med nye data, så skal jeg enten formatere igen eller angive nyt data område i pivottabellen for at det spiller.

vh
Katja
Avatar billede anedi Ekspert
19. januar 2017 - 13:14 #5
Hvis det kun er tomme celler der forekommer kan du med søg og erstat finde "Ingenting" (du indtaster intet) og erstatte med 0.