Avatar billede barryburns Nybegynder
10. november 2007 - 19:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mangler driver til mit multimedielydkort

Jeg har netop installeret Windows XP pro og har i den forbindelse mistet driveren til mit multimedielydkort.
Jeg har tjekket forskellige tråde og links herinde, men har ikke kunnet finde noget brugbart.
Everest har hjulpet mig til at finde ud af følgende:

Field    Value
CPU Properties
CPU Type    Intel Pentium 4, 2800 MHz
CPU Alias    Northwood HyperThreading
CPU Stepping    D1
Instruction Set    x86, MMX, SSE, SSE2
Original Clock    [ TRIAL VERSION ]
L1 Trace Cache    12K Instructions
L1 Data Cache    [ TRIAL VERSION ]
L2 Cache    512 KB  (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed)

Multi CPU
CPU #1    Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz, 2793 MHz
CPU #2    Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz, 2793 MHz

CPU Manufacturer
Company Name    Intel Corporation
Product Information    http://www.intel.com/products/processor

Field    Value
Motherboard Properties
Motherboard ID    <DMI>
Motherboard Name    ASUSTeK Computer INC. P4P800-VM

Motherboard Manufacturer
Company Name    ASUSTeK Computer Inc.
Product Information    http://usa.asus.com/products1.aspx?l1=3
BIOS Download    http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Field    Value
ACM Driver Properties
Driver Description    DSP Group TrueSpeech(TM) Software CODEC
Copyright Notice    Copyright (C) 1993-1996 DSP Group, Inc.
License Information    TrueSpeech er et varemærke tilhørende  DSP Group, Inc., Santa Clara, Californien, USA.
Driver Features    Komprimerer og dekomprimerer DSP Group TrueSpeech(TM)-lyddata.
Driver Version    1.00

Field    Value
ACM Driver Properties
Driver Description    Fraunhofer IIS MPEG Layer-3 Codec (advanced)
Copyright Notice    Copyright © 1996-1999 Fraunhofer Institut Integrierte Schaltungen IIS
Driver Features    bitrates up to 56kBit/s, mono and stereo codec (advanced)
Driver Version    1.09

Field    Value
ACM Driver Properties
Driver Description    Indeo® audio software
Copyright Notice    Copyright © 1997 Intel Corporation
Driver Features    Indeo® audio software
Driver Version    2.05

Field    Value
ACM Driver Properties
Driver Description    Microsoft ADPCM CODEC
Copyright Notice    Copyright (C) 1992-1996 Microsoft Corporation
Driver Features    Komprimerer og dekomprimerer Microsoft ADPCM-lyddata
Driver Version    4.00

Field    Value
ACM Driver Properties
Driver Description    Microsoft CCITT G.711 A-Law and u-Law CODEC
Copyright Notice    Copyright (c) 1993-1996 Microsoft Corporation
Driver Features    Komprimerer og dekomprimerer CCITT G.711 A-Law- og u-Law-lyddata.
Driver Version    4.00

Field    Value
ACM Driver Properties
Driver Description    Microsoft G.723.1 CODEC
Copyright Notice    Copyright © 1996 Intel Corporation og Microsoft Corporation
Driver Features    Komprimerer og dekomprimerer G.723.1 lyddata.
Driver Version    1.02

Field    Value
ACM Driver Properties
Driver Description    Microsoft GSM 6.10 Audio CODEC
Copyright Notice    Copyright (C) 1993-1996 Microsoft Corporation
Driver Features    Komprimerer og dekomprimerer lyddata, der er i overensstemmelse med anbefaling 6.10 fra ETSI-GSM (European Telecommunications Standards Institute-Groupe Special Mobile)
Driver Version    4.00

Field    Value
ACM Driver Properties
Driver Description    Microsoft IMA ADPCM CODEC
Copyright Notice    Copyright (C) 1992-1996 Microsoft Corporation
Driver Features    Komprimerer og dekomprimerer IMA ADPCM-lyddata.
Driver Version    4.00

Field    Value
ACM Driver Properties
Driver Description    Microsoft PCM-konverter
Copyright Notice    Copyright (C) 1992-1996 Microsoft Corporation
Driver Features    Konverterer frekvens og bit pr. PCM-lyddataeksempel
Driver Version    5.00

Field    Value
ACM Driver Properties
Driver Description    Sipro Lab Telecom ACELP.net audio codec
Copyright Notice    Copyright © 1995-99 Sipro Lab Telecom Inc., Montreal
Driver Features    ACELP.net audio encoder/decoder. For licensing please access  HTTP: //www.sipro.com
Driver Version    3.02

Field    Value
ACM Driver Properties
Driver Description    Windows Media Audio
Copyright Notice    Copyright (C) Microsoft Corporation, 1999 - 2001
Driver Features    Compresses and decompresses audio data.
Driver Version    4.02

Field    Value
MCI Device Properties
Device    AVIVideo
Name    Video for Windows
Description    MCI-driver til AVI
Type    Digital Video Device
Driver    mciavi32.dll
Status    Enabled

MCI Device Features
Compound Device    Yes
File Based Device    Yes
Can Eject    No
Can Play    Yes
Can Play In Reverse    Yes
Can Record    No
Can Save Data    No
Can Freeze Data    No
Can Lock Data    No
Can Stretch Frame    Yes
Can Stretch Input    No
Can Test    Yes
Audio Capable    Yes
Video Capable    Yes
Still Image Capable    No

Ved ikke om dette kan bruges..?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
10. november 2007 - 19:15 #1
fulgte der ikke den driver cd med til din computer?

er det en du selv har bygget eller er den en færdig du har købt... dell, hp, acer? :)
Avatar billede barryburns Nybegynder
10. november 2007 - 19:24 #2
Nej, det er dét. Computeren er et levn fra min fars gamle firma, så guderne må vide hvor den cd er idag.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
10. november 2007 - 19:43 #3
hent http://www.zhangduo.com/UnknownDeviceIdentifier.exe

og kig efter noget a la multimedielydkort og post de informationer du får i undermenuen :)
Avatar billede barryburns Nybegynder
10. november 2007 - 20:09 #4
Intel Corporation 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) AC'97 Audio Controller

Er det den?
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
10. november 2007 - 21:40 #5
Hej :-)
Du har selv svaret. I det output du har postet angives bundkortet til a være et
Asus P4P800-VM. Hvis du havde prøvet at skrive feks følgende søgeord:
P4P800-VM audio driver XP
i google, ville du få følgende link som øverste:
http://drivers.softpedia.com/get/SOUND-CARD/Asus/Asus-P4P800-VM-SoundMAX-Audio-Driver-5-12-01-3538.shtml
Prøv den ;-)
MVH
Avatar billede barryburns Nybegynder
11. november 2007 - 13:21 #6
Kan ikke få den til at fungere. Den vil ikke åbne nogle keys.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. november 2007 - 13:53 #7
http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/misc/audio/ad1980/AD1980WHQL.zip

dette skulle være den rigtige driver fra producenten :)

>>samohtrelhe: i 2 ud af 3 tilfælde er de drivere du finder med google de forkerte, som tommelfingerregl skal man ind på producentens hjemmeside (dette tilfælde asus) og hente driverne der i stedet :)
Avatar billede barryburns Nybegynder
11. november 2007 - 14:06 #8
Den virkede. Virkelig fedt. Tak for hjælpen! Hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. november 2007 - 14:12 #9
ude til venstre side er der en lille liste med de brugernevne der har svaret i spørgsmålet.
klik en gang på mit navn så det bliver blåt og klik på accepter :)
Avatar billede barryburns Nybegynder
11. november 2007 - 14:15 #10
Så er det gjort. Igen mange tak. Er ikke så god til computere og havde hentet alt muligt ubrugeligt software inden jeg spurgte herinde. God søndag.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. november 2007 - 14:16 #11
jamen det var da så lidt :)