"Vi har grundlæggende det problem, at Panorama9 er et kompliceret produkt. Men fordi vi sælger det på nettet, så skal det se nemt ud."
Diego d'Ambra skærer udfordringen for de to danske iværksættere bag cloud-produktet Panorama9 ud i pap.
"Derfor drejer det sig om for os, hvordan kan vi få knækket nøden med at gå bredt ud med et kompliceret budskab," fortæller Allan Thorvaldsen og fortsætter:
"Hvis vi på en eller anden måde kunne formidle, at Panorama9 ikke er svært produkt. Vi kan samle en masse af de overvågninger, som it-afdelinger i dag bruger forskellige services til. For vi synes faktisk, at vi er der nu, hvor vi nu har et produkt med en masse features, som gør at vi kan være bekendt at tage penge for det."
"Men spørgsmålet er, hvordan fortæller vi det?," spørger Diego d'Ambra.
"Vi har været lidt usikre på, hvordan vi skulle gå i gang. Vi begyndte med simpelthen at lave kold kanvas, og ringe rundt til en masse kunder. Men det passer ikke på et produkt, som vores, der skal købes billigt via skyen," fortæller Allan Thorvaldsen.
"Hvordan gør vi så uden at bruge en milliard på tv-reklamer, uden at ringe rundt til alle kunderne? Det er det, vi arbejder på i øjeblikket. Og det er rent ud sagt ikke skidenemt. Vi er ikke eksperter- men nærmest novicer på det område, fortsætter Allan Thorvaldsen.
Og lige præcis der er Panorama9's udfordring.
"Vi prøver nu at læne os op ad eksperter. Men sandheden er, at dem, der kalder sig eksperter alligevel ikke rigtig er det. Ikke for at nedgøre nogle. Men de har måske bare været i gang seks måneder før os - De er måske kommet direkte fra IT Universitetet og har lavet en forretning på Google Addwords," siger Allan Thorvaldsen.
Han fortsætter:
"Folk har spurgt os: Jamen hvorfor er I ikke bare gået direkte til et reklamebureau. Men vi må konstatere, at der bare ikke findes nogen, der kan det der. Det er ikke, fordi vi ikke har prøvet reklamebureauer tidligere. Men det har sjældent fungeret," kommer det lakonisk fra Allan Thorvaldsen.
Derfor har Panorama9 nu valgt at bruge specialister på enkeltområder.
"Vi har valgt at lægge vores æg forskellige steder. Vi har for eksempel valgt nogle til at gå med adwords og kun det. Når vi snakker sociale medier, så er det nogen gange mere it-nørder end det kreative miljø, man skal have fat i. Lige nu har vi så valgt på adwords-siden at gå ud i Norden, Tyskland og Holland, som vi mener er modne til vore produkt," siger Allan Thorvaldsen, der suppleres af Diego D'Ambra, der sætter streg under erfaringerne.
"Vi går ud og prøver nogle ting og finder dem, der er gode til det. Vi har erkendt, at der ikke findes et bureau, der kan det hele. Det havde nok også været for nemt," griner han.
Læs mere: Iværksættere med rødder i kanalen