Artikel top billede

Singaporeaccent duer ikke i USA

Når man er dansk iværksætter er det ikke en god ide at bruge sin egen stemme, hvis man vil lokke amerikanske kunder i butikken ved hjælp af en video.

Allan Thorvaldsen og Diego d'Ambra er enige om at Panorama9's første forsøg på at lave en introduktionsvideo faktisk fungerer rimelig godt. Men den kan ikke bruges til en offensiv på det amerikanske marked, som er det klare næste mål for den danske iværksættervirksomhed.

"Jeg fik at vide, at det måske ikke ligefrem fremmede tryghedsfølelsen, at det var min stemme, der ledsagede vores video. Faktisk kaldte de den for en Singapore-accent," griner Allan Thorvaldsen, da han fortæller om det feedback de har fået, og fortsætter:

"Men det er da en meget sjov tilgang. Hvis andre nu skulle overveje, at lave en video, hvor de præsenterer deres produkter. Så lad være med at indtale den selv."

Netop brugen af video, er af de tiltag, som Panorama9 har gjort for at kunne forklare deres produkt. Som de selv ser det, så er deres største udfordring nemlig, at få de brugere, der prøvekøre eller køber deres produkt, til at forstå det fulde potentiale og udnytte alt hvad Panorama9 kan.

"Når du skal sælge et produkt betyder tryghed meget. Min såkaldte Singapore-accent kunne godt virke, hvis det var en teknisk video. Men hvis det er en salgsvideo, så skal det være en amerikaner, der ligger på lydsiden," siger Allan Thorvaldsen"

Det er netop med den begrundelse, at de har søgt hjælp hos et firma, der har specialiseret sig på, at lave netvideoer. Især med fokus på, at de to iværksættere har det amerikanske marked i kikkerten.

"Vi synes, vi blev nødt til at hoppe med på bølgen og lave en online videopræsentation, der er anderledes, end den vi allerede selv har lavet. Første gang folk kommer ind på vores site, så tænker de ikke på en teknisk præsentation. Sådan en har vi allerede selv lavet, men folk synes den er for kedelig. De vil hellere have en sjov video, der i grove træk fortæller, hvad vi kan. Det er netop derfor, vi har hyret et firma udefra til at hjælpe os med at lave den video," siger Allan Thorvaldsen.

Brugen af video har en central rolle, når Diego d'Ambra og Allan Thorvaldsen skal præsentere Panorama9.

"Typisk kommer folk ind til os, fordi de søger en løsning på et bestemt problem. Det kan være patch-manegement eller licensstyring. Det vi har opdaget her i startfasen er, at kunderne ikke rigtig opdager de andre ting, om Panorama9 kan. Det vi kan bruge video til, er at vise, hvordan man bevæger sig rundt i Panorama9's univers, så vi kan vise alle mulighederne i vores tjeneste," fortæller Diego d'Ambra.

Netop fordi video kan bruges til at vise, hvad Panorama9 kan, så har Panorama9 også tager teknologien i brug i forhold til den aktive salgsindsats.

"Vores forretningsmodel kan ikke fungere, hvis vi skal ud og tale med kunder, så derfor har vi prøvet at invitere folk til webinarer. Det er der nogle, der har sagt ja til. Hvor vi så har brugt Webex. Det har været meget skægt at prøve. Fordi vi kunne få spørgsmål og forklare. Og vi havde faktisk folks opmærksomhed. På forhånd troede jeg ikke man kunne få folk til at bruge en halv time på det, men de satte tiden af, for at lære mere om vores produkt. Det har været en rigtig positiv oplevelse; " siger Allan Thorvaldsen.

Netop fordi erfaringen viser, at når video bliver brugt rigtigt, så virker det, så har Allan Thorvaldsen og Diego d'Ambra valgt at satse på video, som murbrækker til det amerikanske marked. Det er også en væsentlig grund til at, at de har valgt at købe assistance udefra.

"Man skal vide hvad man vil. Det koster 50-60.000 kroner før sådan en video er færdig," fortæller Allan Thorvaldsen og konkluderer:

"Når videoen er færdig i midten eller slutningen af januar, så tager vi derover og begynder vi på det amerikanske marked."




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
EA Excellence Day

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

23. april 2024 | Læs mere


AI Business Excellence Day – sådan folder du mulighederne ud

Mange danske virksomheder har eksperimenteret med AI-projekter af begrænset omfang, men kun de færreste har for alvor udforsket mulighederne i storskala. Det gør vi her! Du vil blandt andet få mulighed for at se eksempler på, hvordan AI kan anvendes som accelerator i storskala og skubber til grænserne for, hvordan det er muligt at integrere teknologien, så potentialet for alvor foldes ud.

24. april 2024 | Læs mere


Unbreakable - sådan sikrer du dig vedvarende og uafbrudt adgang til dine data

Vi dykker ned i værdien af en stabil og pålidelig storage-platform og hvilke muligheder der findes, for at sikre den højeste grad af redundans og tilgængelighed. Områder som date-beskyttelse og cyber-sikkerhed vil også blive berørt.

25. april 2024 | Læs mere