TDC har seriøse problemer med fakturaer til kunder

Store problemer med fakturaer hos TDC skaber ballade hos teleselskabets kunder.

Artikel top billede

Læs også:

Ny tele-trend vender op og ned på TDC's forretning

Kunder på SKI-aftalen 02.08, der har valgt TDC, er godt og grundigt sure.

For det første føler nogle kunder sig direkte "røvrendt," fordi TDC pludselig har sat hastigheden ned.

Men nu er opstået endnu et problem, som får kunderne op i det røde felt: Der er store problemer med TDC's fakturaer.

Det erfarer Computerworld.

"Det kan jeg godt bekræfte. TDC har seriøse problemer med deres fakturering af kunder," fortæller seniorkonsulent Jesper Haumann fra rådgivningsfirmaet Netplan. 

Helt gal med priserne

Den væsentligste udfordring er, i følge Jesper Haumann, at TDC i lang tid ikke har været i stand til at fakturere kunder korrekt i henhold til aftalen.

"Det betyder, man hos TDC har anvendt de gamle takster og rabatter fra den forrige SKI-aftale. TDC er derfor ude i at skulle tilbagebetale manglende rabat til samtlige SKI-kunder," fortæller Jesper Haumann.

For den er helt gal med fakturerne.

Flere konsekvenser

"De fakturaer som kunder modtager er komplet umulige at gennemskue for de fleste kunder - da der er uoverensstemmelse mellem ydelser på SKI-aftalen og fakturatekst på fakturaen," forklarer Netplan-konsulenten. 

Konsekvensen for de mange SKI-kunder på aftalen er ifølge Jesper Haumann, "at kunderne ikke kan følge op på aftalen og forbruget og blot betaler fakturaen uden mulighed for at kontrollere for fejl."

"Tilbagebetaling af manglende rabat er samtidig behæftet med stor usikkerhed - dels for TDC at opgøre - men også for kunden efterfølgende at kontrollere," siger han.

Samtidig giver det store kvaler for mange kunder, da man har svært at opgøre og effektuere besparelser - herunder hvad den budgetmæssige konsekvens er for den enkelte institution.

Læs kommentar fra TDC senere her på Computerworld.dk.

Læs også:

Ny tele-trend vender op og ned på TDC's forretning

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Computerworld

    Danmark i den digitale frontlinje: Forsvaret skal genoprustes – også online

    Danmark står i dag i en ny type konflikt – en, hvor grænsen mellem fysisk og digital krigsførelse for længst er udvisket.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil