TDC har seriøse problemer med fakturaer til kunder

Store problemer med fakturaer hos TDC skaber ballade hos teleselskabets kunder.

Artikel top billede

Læs også:

Ny tele-trend vender op og ned på TDC's forretning

Kunder på SKI-aftalen 02.08, der har valgt TDC, er godt og grundigt sure.

For det første føler nogle kunder sig direkte "røvrendt," fordi TDC pludselig har sat hastigheden ned.

Men nu er opstået endnu et problem, som får kunderne op i det røde felt: Der er store problemer med TDC's fakturaer.

Det erfarer Computerworld.

"Det kan jeg godt bekræfte. TDC har seriøse problemer med deres fakturering af kunder," fortæller seniorkonsulent Jesper Haumann fra rådgivningsfirmaet Netplan. 

Helt gal med priserne

Den væsentligste udfordring er, i følge Jesper Haumann, at TDC i lang tid ikke har været i stand til at fakturere kunder korrekt i henhold til aftalen.

"Det betyder, man hos TDC har anvendt de gamle takster og rabatter fra den forrige SKI-aftale. TDC er derfor ude i at skulle tilbagebetale manglende rabat til samtlige SKI-kunder," fortæller Jesper Haumann.

For den er helt gal med fakturerne.

Flere konsekvenser

"De fakturaer som kunder modtager er komplet umulige at gennemskue for de fleste kunder - da der er uoverensstemmelse mellem ydelser på SKI-aftalen og fakturatekst på fakturaen," forklarer Netplan-konsulenten. 

Konsekvensen for de mange SKI-kunder på aftalen er ifølge Jesper Haumann, "at kunderne ikke kan følge op på aftalen og forbruget og blot betaler fakturaen uden mulighed for at kontrollere for fejl."

"Tilbagebetaling af manglende rabat er samtidig behæftet med stor usikkerhed - dels for TDC at opgøre - men også for kunden efterfølgende at kontrollere," siger han.

Samtidig giver det store kvaler for mange kunder, da man har svært at opgøre og effektuere besparelser - herunder hvad den budgetmæssige konsekvens er for den enkelte institution.

Læs kommentar fra TDC senere her på Computerworld.dk.

Læs også:

Ny tele-trend vender op og ned på TDC's forretning

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Jura | København Ø

Compliance Day 2025

Få de nyeste indsigter fra eksperter om, hvordan du navigerer i et komplekst compliance-landskab, når vi samler viden om alt fra NIS2, AI Act, CRA, DORA til GDPR og SCHREMS2.

Sikkerhed | Klampenborg

Digitaliseringen skaber muligheder – og sårbarheder. Beredskab er løsningen.

Digitalisering skaber både muligheder og sårbarheder. Hele Danmark Øver styrker virksomhedernes beredskab gennem praktiske øvelser, indsigt og samarbejde. Deltag og lær, hvordan din organisation står stærkere, når cyberangrebet rammer.

Sikkerhed | Klampenborg

Årets CISO 2025

Danmarks stærkeste program om cybersikkerhed. Mød finalisterne til Årets CISO 2025, hør aktuelle oplæg og få skarpe indsigter i sikkerhed, systemer og ledelse. Tilmeld dig og bliv opdateret på it-sikkerhed i praksis.

Se alle vores events inden for it

KMD A/S

SAP Arkitekt

Nordjylland

Netcompany A/S

IT Manager

Københavnsområdet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Driftskoordinator til Cyberdivisionens Operationscenter i Hvidovre

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S