Ældre Sagen raser over uklarhed om TDC-manøvre

Dårlig kommunikation og uvished om, hvem og hvor mange der bliver berørt af TDC-manøvre, får nu Ældre Sagen op i det røde felt.

Artikel top billede

Læs også:

Tusindvis af intetanende danskere bliver TDC-kunder

Vrede telefirmaer: Så hårdt vil TDC-manøvre ramme

TDC: Derfor trak vi tæppet væk under konkurrenterne

Mens teleselskaberne raser over TDC's beslutning om at droppe fast operatørvalg (se boks), blander en ny spiller sig i diskussionen.

For da det især er den ældre del af befolkningen, der er forblevet trofast mod fastnettelefonen, vækker sagen bekymring hos Ældre Sagen.

Det er nemlig ikke til at finde hoved eller hale i, hvem TDC's manøvre rammer.

"Jeg har ringet til teleselskaberne og ageret kunde, og jeg kan simpelthen ikke få noget at vide. De kan ikke fortælle noget som helst. Det er for ringe, at et stort teleselskab som Telenor ikke har forberedt, hvad man skal sige," siger markedskonsulent i Ældre Sagen, Søren Høyer.

Han tilføjer, at uklarheden var lige så stor, da han ringede til Telia.

Han vurderer, at op mod 10.000 medlemmer af Ældre Sagen kan blive berørt af manøvren, men har indtil videre ikke kunnet få klar besked om, hvem eller hvor mange, det berører.

Mens TDC har meldt tallet 25.000 ud, har Telia og Telenor tidligere været ude og tale om op imod 100.000 kunder.

Søren Høyer understreger, at manøvren ikke i praksis vil få de store konsekvenser for de ældre, da linjen stadig fungerer, og den eneste forskel er, at ens penge ryger til TDC fremfor ens valgte operatør.

"Hvis man er berørt af det, vil man få en regning, der er lidt højere. Måske 100 kroner mere om året. Det er ikke sådan, at man bliver flået af det her, selv om lidt også tæller, hvis man er på pension," lyder det fra Søren Høyer.

Læses lige nu

    Annonceindlæg tema

    Forsvar & beredskab

    Cybersikkerhed, realtidsdata og robuste it-systemer er blevet fundamentet for moderne forsvar.

    Netcompany A/S

    Linux Operations Engineer

    Midtjylland

    Netcompany A/S

    Network Engineer

    Københavnsområdet

    Jyske Bank

    Kvantitativ Analytiker

    Midtjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car