Inde i maskinen podcast:Microsoft har store planer for Windows 10 efter sommeren

Artikel top billede

Foto: Povl Rasmussen

John Strand: De vil begå karaktermord på mig

Teleanalytiker John Strand afviser al kritik fra Forbrugerrådet og it-ordfører. De skyder bare budbringeren, lyder det.

Læs også: Se heftig mail: Omstridt teleanlytiker lægges på is

Teleanalytiker John Strand afviser den hårde kritik fra Forbrugerrådet og it-ordfører Trine Bramsen, der begge har valgt at lægge ham på is, hvilket du kan læse mere om her.

"De skal forholde sig til kritikken i stedet for skyde budbringeren," siger John Strand.

Han pointerer, at hans argumentation er fakta-baseret. Faktisk udsprang dialogen med Forbrugerrådet af hans kritik af, at rådet havde overtrådt regler i en grad, så der burde laves en uvildig undersøgelse.

"Og nu vil Rasmus Kjeldahl så lave et karaktermord på mig, i stedet for at forholde sig til kritikken," fortæller John Strand.

John Strand afviser at have sendt en overflod af mails, men beskriver omvendt et forløb, hvor nye spørgsmål er dukket op, og andre blevet overflødige.

"Blandt andet fordi Forbrugerrådet dog har ændret nogle få ting undervejs," siger John Strand.

Han bider i øvrigt mærke i, at pressechefen hos Forbrugerrådet er hentet hos DSB. I den forbindelse peger John Strand på en artikel hos Journalisten om pressehåndteringen der.  

Her kan du læse hele John Strand´s mail til Forbrugerrådet.

Trine Bramsen galt på den

Angående Trine Bramsen afviser John Strand også at skulle have gjort noget forkert.

"Jeg siger min mening. Og det kan godt være, jeg formulerer mig lidt hårdt, og det gør ondt. Men hvis man siger usandheder, så skal det påpeges," siger John Strand.

Han forklarer, at han har været i dialog med Trine Bramsen af flere omgange, fordi hun, ifølge telemanden, flere gange er kommet med usandheder.

Han henviser konkret til, at erhvervsminister Ole Sohn (SF) har irettesat ordføreren, ligesom han peger på en sag, hvor Trine Bramsen angiveligt tog æren af internet i togene.

Det havde intet på sig, ifølge John Strand.

Han fremhæver, at han igennem årene har haft en god dialog med en stribe teleordførere. 

Men nu er Trine Bramsen åbenbart flere gange blevet fanget i så mange fejl og usandheder, ifølge John Strand, at hendes eneste mulighed nu er at blive sur.

"Både Trine Bramsen og Rasmus Kjeldahl skulle tage og forholde sig til kritikken i stedet for at gå efter manden," slutter John Strand.

Han er "iskold", som han selv udtrykker det, og er i øvrigt klar til at lægge alle mail åbent frem.

Læs også: Se heftig mail: Omstridt teleanlytiker lægges på is

Her er John Strands svar-mail

Emne: SV: Henvendelser til Forbrugerrådet

Kære Rasmus Kjeldahl,

Tak for din mail - Jeg kan se at Forbrugerrådets nye pressestrategi er at lave karakter ord på alle der kritisere jer og den måde I har markedsført og solgt jeres strøm produkt - det var det i gjorde i Børsen med Steen Leth Jeppesen og det er det du forsøger at gøre mod mig nu - måske skulle I bare svare på spørgsmålene og kritikken som folk stiller frem for at skyde efter budbringerne der rejer kritik mod jer.

Når jeg læse din mail så kan jeg se at du kommer med en række påstande som jeg gerne vil kommentere på:

1. Du påstår at jeg har ringet et hav af gange til en række af dine medarbejdere, det er ikke sandt - Jeg har ringet til en af dine medarbejdere (din pressemand) i forbindelse med den første mail og så igen i dag hvor jeg efterlyste det svar som han havde lovet mig i telefonen da jeg talte med ham den første og eneste gang jeg har talt med ham før i dag.

2. Jeg har ikke rundt sendt mail til medarbejderne i Forbrugerrådet - jeg har kommunikeret til din pressemand med kopi til hans chef Claus Dithmer der er din pressechef og så har jeg i visse tilfælde valgt at kopiere dig på mailene fordi jeg formoder at det er dig der ville svare på den mail som jeg var blevet lovet et svar på.

3. Jeg har på intet tidspunkt truet jer med dårlig presseomtale - jeg har stillet spørgsmålstegn ved den måde i markedsføre og sælger strøm på og så har jeg i den mail du omtaler påpeget at jeres webside ikke lever op til gældende lovgivning. Det sjove er at I rent faktisk har rettet en del af de vildledninger jeg har påtalt når det kommer til jeres hjemmeside.

4. Jeg har ikke sagt til din pressemand at i er løgnagtige og ubegavede - jeg har sagt at det er imponerende at en organisation som jeres med så mange forbruger jurister har så lidt styr på de regler der gælder i Danmark når det kommer til at markedsføre og sælge ydelser som dem i vil tjene penge på. Jeg har også sagt til ham at det var imponerende så meget dårlig omtale i har redet jer i medierne.

5. Hvis dine medarbejder føler at de er under et psykisk pres så skyldes det ikke de mail jeg har sendt. Jeg vil formode at dem der arbejder i Forbrugerrådet er stolte over deres organisation og deres arbejde og jeg vil formode at de psykiske pres du taler om skyldes at der blandt dine folk er en del der ikke kan forene det de laver med den måde I har markedsført og solgt strøm på. Jeg tror at der blandt dine medarbejdere er en del der kan se at i bruger metoder der er værre end dem I kritisere andre for at bruge.

Når ovenstående er sagt så syntes jeg at I fra Forbrugerrådet burde svare på den kritik som jeg og andre har rejst. Det kan godt være at du mener at jeres forsøg på at begå et karaktermord er den bedste måde at forsvare jer på. Du er velkommen til at kritisere alle jeres kritikere men det ændre ikke ved det faktum at kritikken stadig er der og at pressen, politikere og jeres kunder kritisere den måde som I agere på - Jeg ved ikke om der er 17,2 millioner gode grunde til at du ikke forsøger at lave karakter mord på de politikere der har kritiseret jer men jeg vil ikke blive overrasket over det.

Personligt stiller jeg gerne min korrespondance til rådighed for dem der ville have den, det gælder de journalister som jeg har talt med og som du har kopieret på denne mail og det gælder også de journalister jeg ikke har talt med som du også har kopieret på denne mail. Jeg stiller gerne op til en åben debat om det I har gjort og gør og jeg har intet imod at der bliver skabt transparens i denne sag og så håber jeg at I vil svare på de kritiske spørgsmål som jeg blev lovet svar på.

Jeg fastholder min kritik af den måde I har markedsført og solgt strøm på og så må vi se hvad Forbrugerombudsmanden siger til den - i sidste ende er det jo ham der administrere lovgivningen på dette område og jeg formoder ikke at der er en særlovgivning når det kommer til Forbrugerrådet kommercielle aktiviteter.

Det er stadig mit mål at vi får en objektiv og gennemgribende analyse af Forbrugerrådet og den statsstøtte I modtager samt den rolle I har i Danmark - det er på tide at man ser på den støtte I får og hvad den bliver brugt til.

Hilsen
John Strand

Læs også: Se heftig mail: Omstridt teleanlytiker lægges på is




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Brand din forretning og skab nye leads med Microsoft Dynamics 365 til marketing

Vidste du, at Microsoft Dynamics også byder på stærk funktionalitet til marketingafdelingen? På kun 1 1/2 time inspirerer vi dig til, hvordan du kan bruge Dynamics 365 Marketing til at brande din forretning og skabe nye leads.

17. maj 2021 | Læs mere


Vælg den rigtige infrastruktur og it-arkitektur

Få indblik i, hvordan du kan sikre sammenhæng og overblik i et it-landksab, der konstant ændres. Dette kan blandt andet gøres med de rette strategisk og teknologiske vlag, så effektiviteten, stabiliteten og sikkerheden opretholdes. Den rigtige infrastruktur og it-arkitektur kan uden tvivl hjælpe dig med at skabe overblikket over dit it-landskab.

18. maj 2021 | Læs mere


Digital transformation og innovation: Inspiration til digitale succeshistorier

Kom ind bag facaden hos nogle af Danmarks bedste it-folk, og lær hvordan de arbejder med digital transformation og innovation. Du får muligheden for at høre, hvordan du kan bruge den nye teknologi til at få etableret det mest effektive udviklings- og innovationsmilø.

19. maj 2021 | Læs mere






CIO
Har du rost din mellemleder i dag? Snart er de uddøde - og det er et tab
Computerworld mener: Mellemledere lever livet farligt: Topledelsen får konstant ideer med skiftende hold i virkeligheden, og moden går mod flade agile organisationer. Men mellemlederen er en overset hverdagens helt med et kæmpe ansvar. Her er min hyldest til den ofte latterliggjorte mellemleder.
Job & Karriere
Eva Berneke stopper som topchef i KMD og flytter til Paris: Her er KMD's nye topchef
Efter syv år på posten som topchef for KMD forlader Eva Berneke selskabet. Nu flytter hun med familien til Paris, hvor hun vil fortsætte sit bestyrelsesarbejde. KMD har allerede afløser på plads.
White paper
Er din forretning og jeres Dynamics 365 klar til løbende opdateringer?
Hyppige opdateringer af din Dynamics 365 sikrer hurtig adgang til nyeste funktioner og opdateringer. Men metoden rummer også risici. Læs her, hvordan du minimerer dem.