Artikel top billede

Danske Telia-kunder ramt af nedbrud i mange timer

Ikke mindre end to alvorlige problemer ramte torsdag Telias kunder i Danmark.

Læs også: Telia-kunder ramt af stort mobil-nedbrud

En håndværkers lidt for dybe spadestik skabte i går problemer for Telias kunder, da et Telia-kabel blev ramt.  

"Vores kunder over hele landet oplevede i går problemer med at sende sms'er til TDC-kunder. Det skyldtes et kabelbrud i forbindelse med entreprenørarbejde, og problemet varede cirka fra klokken 15 til 23," fortæller Telias kommunikationschef Mette Honoré, som ikke ønsker at fortælle, hvor kabelbruddet fandt sted.

Men en ulykke kommer sjældent alene, og stort set i samme tidsrum oplevede Telias kunder et andet problem.

"Vi havde et serverproblem, der skabte MMS-problemer for alle vores kunder," lyder det fra Mette Honoré.

Hun tilføjer, at MMS-problemerne cirka varede fra klokken 14 til 20.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere