Waoo-boss er helt tavs om stor fiber-fusion

Waoo-direktør er fåmælt om en kommende stor-fusion på det danske fiber-marked. Han vil langt hellere snakke om andre ting.

Artikel top billede

"Der pågår forhandlinger, men ellers har jeg ingen kommentarer."

Sådan lyder det kortfattede svar fra Waoo-direktør Anders Christjansen, da Computerworld fanger ham på en fiberkonference i London for en uddybende kommentar til udmeldingen fra SE-direktør Niels Duedahl forleden.

Niels Duedahls udmelding indikerer nemlig, at det trækker op en storfusion mellem SE/Stofa og Waoo i kølvandet på, at konkurrencemyndighederne for små to uger siden godkendte fiberselskabet SE's køb af Stofa.

Et køb, som Niels Duedahl tidligere har udtalt udspringer af utålmodighed med, at kundetilslutningen til fiberselskabernes fælles markedsføringsselskab Waoo gik for langsomt til for alvor at give ærkefjenden Yousee, der er ejet af TDC, kamp til stregen om tv-kunderne.

Waoo-direktør: Danmark sætter agendaen
Mens kortene om en potentiel storfusion holdes tæt til kroppen, er Waoo-direktøren til gengæld ikke bleg for at fortælle, hvor glad han er for at se, at den europæiske fiber-interesseorganisation og hermed andre lande i Europa har fået øjnene op for den danske markedsføringsaftale, der skal sikre mere gennemsigtige bredbåndshastigheder.

"Jeg føler en stor stolthed over, at de ting, vi har arbejdet med i Danmark, nu viser sig at være noget, der nok kommer til at brede sig i Europa."

"Vi kan være stolte over, at vi Danmark med indsatsen fra Forbrugerombudsmanden og industrien er med til at sætte agendaen i Europa," lyder det fra Waoo-direktøren.

Den nye markedsføringsaftale træder i kraft lige om hjørnet, den 1. marts, og betyder en væsentlig indskrænkning i muligheden for at benytte sig af de såkaldte "op til"-hastigheder i markedsføringen.

Men en ting er en aftale - noget andet er, om den vil blive overholdt. Det tvivler Anders Christjansen dog ikke på.

"I Danmark er vi modne nok til at sætte os sammen i industrien, og vi har en forbrugerombudsmand der følger nøje med på området, så jo, selvfølgelig bliver det overholdt," lyder det fortrøstningsfuldt fra Anders Christjansen.

Annonceindlæg fra Deloitte

Danske CIO’ers evner i strategi og eksekvering er afgørende for succes med generativ AI

Ny rapport varsler risiko for, at vi i Norden sakker bagud på teknologier med de mest markante potentialer. CIO’erne bliver afgørende for succes.

Politiets Efterretningstjeneste

Sektionsleder for Systemer i PET

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Data Management Consultant

Københavnsområdet

Netcompany A/S

IT Consultant

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job