Artikel top billede

Topdirektør forlader TDC - har fået nok af tilpasninger

Topdirektør stopper i i TDC. Han har fået nok af at arbejde i et stagnerende marked og rykker nu videre til stor it-vækstvirksomhed med international agenda. Se her, hvor han skal hen.

Læs også:

Sådan vil NNIT skovle milliarder ind i fremtiden

Derfor er kobbernettet ikke på vej til at uddø

Efter fem år i TDC har teknisk direktør Jess Ibsen fået nok af tilpasninger og effektiviseringer i den omkostningsfokuserede telebranche.

Han har derfor søgt nye, grønnere græsgange og tiltræder i den forbindelse som driftsdirektør i den storvækstende it-virksomhed NNIT.

Dermed er han tilbage i it-servicebranchen, som han kender fra sin fortid i blandt andet CSC.

Vil til vækstvirksomhed igen

"Den helt store personlige drivkraft er at komme til en vækstvirksomhed igen, selv om jeg har haft en rigtig god og spændende tid i TDC," siger Jess Ibsen, som fortsætter:

"I TDC har opgaven meget drejet sig om at restrukturere og refokusere forretningen i et stagnerende marked. Nu går jeg til en virksomhed, der vokser ganske kraftigt, en virksomhed med en international agenda, og så er det en virksomhed, der har fået etableret et meget spændende internationalt leverancekoncept," fortæller Jess Ibsen, der allerede er stoppet i TDC.

Han meddelte sin afgang i TDC for cirka halvanden måned siden.

Ser frem til international profil

I sit nye job kommer Jess Ibsen til at stå i spidsen for 1200 mand og kan se frem til en del rejseaktiviteter til især Kina.

Men netop den internationale profil er noget, han ser frem til.

"NNIT har en strategi, hvor man ansætter lige så mange uden for Danmark som i Danmark. Det drejer sig om drifts- og udviklingsfolk, der sidder i Tjekkiet, Filippinerne og ikke mindst Kina, og derudover har NNIT salgskontorer i en række andre lande."

"Det giver virksomheden en meget stærkt international agenda, hvor man hovedsageligt fokuserer på farmaceutiske virksomheder," siger han.

Her bliver Jess Ibsens opgave i NNIT

Han tilføjer, at virksomheden derfor på internationalt plan er parat til at tage kampen op med leverandører som CSC, HP foruden indiske Tata, der på hjemlig grund for nylig slog CSC af banen som netop TDC's leverandør.

Sidste år lykkedes det NNIT at vinde ordrer med storkunderne DSB og Arla, og også på dansk grund skal nye kunder vindes.

Væksten skal fortsættes

Jess Ibsens opgave derfor bliver kort fortalt at fortsætte væksten i it-virksomheden, der i det seneste regnskab kunne fremlægge tocifrede vækstrater på både top- og bundlinjen.

Omsætningen steg med 13 procent og landede på godt to milliarder koner, mens resultatet før skat lød på 217 millioner kroner. En markant større vækst end it-service markedet generelt og skyldes især ankomsten af de to nye storkunder.

Jess Ibsen tiltræder sit nye job d. 1. juni.

Han kommer fremadrettet til at udgøre direktionen i NNIT sammen med direktør Per Kogut.

Jess Ibsen overtager stillingen som driftsdirektør efter Erik Michael Degn, som dog fortsætter i Novo Nordisk. I hvilken stilling er endnu uvist.

Læs også:

Sådan vil NNIT skovle milliarder ind i fremtiden

Derfor er kobbernettet ikke på vej til at uddø




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere