Artikel top billede

Det kan du forvente dig af næste Dynamics CRM

Microsoft vil løfte Dynamics CRM gennem opkøbet af to virksomheder, der skal give kunderne endnu flere muligheder.

Læs også:
Microsoft: Sådan bliver fremtidens Dynamics

Microsoft: Sådan skal kunder komme med i fællesskab

Microsoft: Nu retter vi fokus direkte mod CIO'erne

Microsoft Convergence, New Orleans: To nye virksomhedsopkøb skal løfte Microsoft Dynamics CRM.

Microsoft annoncerede under Convergence-konferencen opkøbet af schweiziske Netbreeze, og i oktober 2012 hev Microsoft også pungen op af lommen og købte virksomheden MarketingPilot.

It-giganten fra Redmond har allerede lanceret ét Microsoft produkt, der udspringer af opkøbene og nu er flere på vej.

Det fortæller Bill Pattersen, der er leder for produktplanlægning  og strategi for Microsoft Dynamics CRM.

Overfor Computerworld fortæller Bill Patterson, hvad kunderne kan forvente sig af de kommende versioner af CRM softwaren.

Han løfter også sløret for, hvordan Microsoft vil arbejde mere direkte med kunderne i fremtiden. Et område som Microsofts partnere traditionelt set selv har siddet på.

Nye opkøb skal løfte Dynamics CRM

Microsoft har hurtigt fået Marketing Pilot ind i folden, og kan allerede nu præsentere et konkret produkt, der udspringer direkte fra de nye medarbejdere.

Produktet bruges som et redskab til at automatisere marketings processer.

"Vi har allerede præsenteret MarketingPilot 15, som bruges af kunderne til at automatisere marketingsprocesser," siger Bill Patterson.

Men det er nu alligevel Netbreeze, som Bill Patterson er mest stolt af at fortælle om.

"Det giver os en række værktøjer og teknologier til Social Analytics, og samtidig får vi nogle virkelig dygtige medarbejdere, der ikke kun fokusset på socialanalyse fra et kanalperspektiv, men også Social Analytics set som et globalt fænomen, som vores kunder nu kommer til at drage nytte af."

Sådan bliver analysen bedre


Microsoft har opkøbt virksomheden for at løfte Netbreezes specielle sprog værktøj over i Dynamics CRM.

"Translations værktøjet er meget avanceret. Systemer kan analysere alt fra engelsk, tysk, fransk og mange flere. Det gør værktøjet unikt." siger han.

I dag er Dynamics CRM brugt i 80 forskellige lande, og systemet understøtter godt 40 sprog.

"Men vi kan ikke nøjes med, at vores platform kun understøtter engelsk, og forvente at eksempelvis vores franske kunder ved at vi også er der for dem." fortæller Bill Patterson.

Og her ser Bill Patterson store muligheder, for at kombinere de egenskaber som de ny opkøbte virksomheder bibringer Microsoft.

"Det første du vil se os gøre, er at bringe Netbreeze ind i Marketing Pilot, og det vil gøre markedsføringsløsningerne mere realtime." siger han og fortsætter:

"Det er noget vi vil udvikle på, og udgiver henover de næste 12 måneder."

Microsoft: Fremtiden handler om vækst

Når Microsoft kigger i krystalkuglen, så tager de først ét skridt og anskuer fremtiden fra fortiden.

"Fortiden har handlet om CRM-systemer, der kunne automatisere processer og standardisering af data," siger han og fortsætter:

"Målet med CRM set over de sidste 10 år, har været at forstå de gentagelser i den adfærd som brugerne har, for derefter at fjerne omkostninger gennem automatisering."

Men den tid er forbi, nu er det helt andre emner, der tegner sig i horisonten.

"Tiden for produktivitetsorienterede investeringer er ved at være forbi. Virksomhederne har svært ved at presse mere ud af medarbejderne i dag,"

Nu handler det om at vise kunderne, hvordan softwaren kan bruges til at skabe vækst.

"For Microsoft handler det om, at få kunderne til at bekymre sig mindre om nedbringelse af omkostninger, for i stedet at skabe nye vækst muligheder gennem CRM," siger Bill Patterson og fortsætter:

"De næste CRM udgivelser vil havde strategi og vækst som omdrejningspunkt i produktet."

Og kunderne kan allerede se frem til en ny version af Dynamics CRM i år.

Navnet på udgivelsen vil Bill Patterson ud med, men han kan dog fortælle, at arbejdstitlen på projektet er Orion.

"Næste store udgivelse kommer i 3. kvartal 2013. Vi arbejder overordnet på, at forbedre brugeroplevelsen i CRM. Vi gør brugerinterfacet mere simpelt, nemmere og lækkert for slutbrugeren."

Microsoft: Kunderne skal snakke direkte med os
Bill Patterson mener, at fremtidens kundebehov vil være byde på en langt større grad af kompleksitet end i tidligere tider.

Og det kræver, at Microsoft står parat til at hjælpe.

"De fleste virksomheder har ikke de dataanalytikere som Microsoft har. Mange har ikke mulighed for, at tage information, der andre kilder end deres egne, og få noget meningsfuldt ud af det," siger Bill Patterson.

Han fremhæver samtidig, at hjælpen tidligere skulle komme direkte fra Microsofts partnere, men vil Microsoft selv gå direkte til kunderne.

Hvordan reagerer jeres partnerne på, at I nu kommer og tager nogle af deres forretningsmuligheder fra dem?

"Ved enterprise-virksomhederne har vi ingen kunder, der ikke allerede har nogen relation til os i forvejen. Vi skal have et forhold til dem." siger han og fortsætter:

"Vores software driver deres forretninger, så det er ikke partneren de skyder skylden på, når systemerne ikke virker. Det er Microsoft, de vil snakke med."

Før Microsoft arbejdede Bill Patterson selv i en virksomhed, der agerede som partner til kunderne.

"Da jeg selv var partner for 10 år siden, havde jeg brug for at Microsoft var der, men det var de ikke i samme grad. Det ændrer vi nu." afslutter han.

Læs også:
Microsoft: Sådan bliver fremtidens Dynamics

Microsoft: Sådan skal kunder komme med i fællesskab

Microsoft: Nu retter vi fokus direkte mod CIO'erne




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
The intelligent business: From neat idea to reality

The choice to become a more intelligent business and optimize workflows is not always straightforward, but it requires that you take a step back and see the possibilities in other ways. Come inside when we try to focus on the intelligent business. Hear how SAP S / 4HANA makes processes intelligent and transforms traditional workflows.

01. juli 2021 | Læs mere


AI i praksis: Fokus på teknologi og best practice

Tag med os på en rejse ind i AI’s verden, hvor vi udforsker anvendelsesmulighederne og belyser, hvordan AI kan gøre en positiv forskel. Vi kigger nærmere på de teknologier og platforme, som det kan give mening for din virksomhed at satse på, og eksperterne giver dig gode råd til, hvordan man kan arbejde innovativt og agilt med kunstig intelligens-løsninger.

19. august 2021 | Læs mere


MS Power Platform - hvad kan det for dig?

Med Microsoft Power Platform kan virksomhederne både visualisere og dele deres data helt uden kendskab til at kunne kode og digitalisere arbejdsgange. Hør hvordan en række danske virksomheder anvender platformen i store dele af virksomheden – og med succes.

24. august 2021 | Læs mere






Premium
Den store app-bombe fra Microsoft og Amazon: Tilbyder Android-apps i Windows 11
Alt om Windows 11: Et uventet samarbejde mellem de to største cloud-giganter bringer nu millionvis af apps til Windows-økosystemet.
Computerworld
I aften går det løs: Windows 11 slippes løs – følg med her
Det er intet mindre end 'årtiets opdatering', som Microsoft forventes at løfte sløret for senere på dagen.
CIO
Årets CIO 2021: Nu skal Danmarks dygtigste CIO findes - er det dig? Eller kender du en, du vil indstille?
Det er den mest eftertragtede titel for danske it-chefer og CIO'er, der er på spil, når Årets CIO kåres 16. september 2021. Søg selv eller prik til en, som du kender - og læs mere om prisen her.
White paper
Salesforce er blevet populær hos IT-kriminelle – luk sikkerhedshullerne før det går galt
Mange bygger en stor del af deres IT-strategi på Salesforce, men glemmer at sikre cloudplatformen. Læs her, hvordan du forebygger ødelæggende angreb og kritiske datatab.