Artikel top billede

Telenor opgiver politianmeldelse efter angreb

Telegiganten Telenor undlader at politianmelde DDoS-angreb, der ramte tusindvis af kunder. Læs her hvorfor.

Tusindvis af Telenor-kunder blev ramt af mail-problemer, som følge af et såkaldt DDoS-angreb for et par uger siden.

Imidlertid dropper telegiganten, efter at have vurderet hændelsesforløbet, at politianmelde det hændte.

"Vi har valgt ikke at gå til politiet, da vurderingen er, at det er meget svært at finde afsenderne på nuværende tidspunkt," oplyser pressechef Peter Glüsing fra Telenor Danmark til Computerworld.

Han bekræfter, at det var et DDoS-angreb, der ramte Telenor i uge 19.

"Vi fik det afvist dengang og har efterfølgende testet vores systemer på password-sikkerhed, spamfilter og overvågning af antal forsøgte logins."

Leverandør: Sikre nok
"Vores sikkerhedsleverandør vurderer, at vores sikkerhedsniveau er tilfredsstillende," forklarer pressechefen videre.

Siden dengang blev Telenor igen ramt af problemer. Denne gang var der dog ikke tale om et angreb.

Det kan du læse mere om her.




IT-JOB

IT & Co ApS

IT-konsulent

Shure Scandinavia A/S

Test Developer

Azets Insight A/S

Product managers

Hansen Technologies Denmark A/S

Software Developer
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cloud giver dig fleksibilitet, skalerbarhed og agilitet – men hvordan håndterer man sikkerheden?

Cloudsikkerhed handler om effektiv orkestrering og automatisering for at muliggøre hurtig detektion af og reaktion på hændelser. Det handler om at eliminere kompleksitet, sikre smidighed og sikre fleksibilitet. På dette seminar bliver du klogere på hvordan du planlægger, designer, implementerer og kører dit cybersikkerhedsprogram effektivt.

23. juni 2021 | Læs mere


Effektiv drift og support af applikationer i Dynamics 365 FO

Med Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations (FO) er forretningssystemet flyttet i skyen. Dermed er det slut med store opgraderingsprojekter, og virksomheder og organisationer skal i stedet være klar til løbende opdateringer, som sendes ud flere gange om året. Det kræver et særligt fokus på effektiv drift af applikationerne, hvis stabiliteten i applikationerne skal opretholdes og konkurrenceevnen bevares. I dette webinar bliver du inspireret til, hvordan du får mest muligt ud af din investering i Microsoft Dynamics 365 FO med en driftsaftale, så platformen udvikler sig sammen med din forretning.

24. juni 2021 | Læs mere


The intelligent business: From neat idea to reality

The choice to become a more intelligent business and optimize workflows is not always straightforward, but it requires that you take a step back and see the possibilities in other ways. Come inside when we try to focus on the intelligent business. Hear how SAP S / 4HANA makes processes intelligent and transforms traditional workflows.

01. juli 2021 | Læs mere






Premium
Sådan får du innovationen til at blomstre i din virksomhed: "Det bliver gjort forkert i 90 procent af tilfældene"
For at ramme plet med digitale løsninger er innovation afgørende, og det flyvske begreb er noget, der bør gribes systematisk an. "Innovation er ikke lig med post-its. Man skal både arbejde med kulturen, tankegangen og værktøjskassen," siger Thomas Ove Rasmussen, innovationsdirektør i Trifork.
Computerworld
Efter Windows 11-lækket: Her er de nye elementer - og lanceringsdatoen
Podcast: Hvad kan Windows 11 tilbyde? Hvad kræver det af dit hardware? Hvornår kommer det? Og hvorfor har NNIT indsat Pär Fors som ny topchef? Ham har vi mødt på hans kontor i Søborg. Få svarene i denne episode af Computerworlds nyhedspodcast.
CIO
Der findes ikke noget vigtigere for din virksomhedskultur end psychological safety
Klumme: Forskningen er entydig: Vidensarbejde er mere effektiv, når du tør stille spørgsmål, rejse kritik og indrømme fejl helt uden frygt for at blive straffet eller gjort til grin. Hvis du ikke har fokus på denne del af din virksomhedskultur, så lever din virksomhed og dine medarbejdere ikke op til deres fulde potentiale.
White paper
Hvordan ser kundetilfredshed ud i det moderne kontaktcenter?
Det er simpelt: Dine kunder får de svar, som de har brug for, gennem deres fortrukne kanal, med forbløffende hastighed. Gå ikke glip af denne e-bog, hvor vi gennemgår alt hvad du behøver at vide omkring Cisco Webex Contact Center.