Dugfrisk melding fra Telenor: Så mange kunder er ramt

Telenor melder nu klart ud, hvor mange kunder, der er ramt af it-problemer, som er er opstået, fordi selskabet er under angreb.

Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

I en dugfrisk meddelelse fra Telenor, der er et under angreb, hedder det, at 1.200 kunder er ramt.

"Jeg har en frisk opdatering, der siger, at 1.200 kunder er ramt af udfordringen," skriver pressechef Peter Glüsing i en mail til Computerworld.

"Det tal er på vej ned i takt med, at de berørte kunder kontakter vores kundeservice," forklarer han videre.

For nogle dage siden kunne Telenor-kunder hverken sende eller modtage mail. Nu har der i nogle dage så været problemer med login til mail.

Håber problemerne er løst snart

Problemer, der ifølge pressechefen efter al sandsynlighed skyldes en eller anden form for angreb.

Læs mere her.

Men nu tyder meget på, at man ved at have bedre styr på situationen.

"Vi arbejder på at få løst udfordringen og håber, at det sker i løbet af eftermiddagen," skriver Peter Glüsing videre.

Telenor har allerede beklaget de gener, som dets kunder måtte være blevet ramt af.

Selskabet har i dag indkaldt ekstra mandskab til at løse problemerne.

Læses lige nu

    TD SYNNEX Denmark ApS

    Internal Account Manager

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Softwareudviklere til Cyberdivisionens HR-systemer og Applikationer i Ballerup

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Microsoft Operations Engineer

    Nordjylland

    inforevision A/S

    .NET-udvikler til digitaliseringsprojekter

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job