Dropbox håner Microsoft og Google: Derfor er vi bedst

Det vrimler med nye smarte tjenester til online-storage, men Dropbox mener ikke, at Microsoft og Google er værd at frygte.

Artikel top billede

Stifteren af Dropbox, den administrerende direktør Drew Houston, giver ikke meget for Microsoft og Googles forsøg på at vippe Dropbox af online storage-tronen.

Dropbox er en af pionererne på området ved at lancere sin tjeneste allerede i 2008. 

Under en optræden på en Salesforce-konference skal Drew Houston have udtalt, at Google og Microsofts storage-services kopierer snarere end innoverer.

Det skriver det britiske it-medie V3.

"Vi har haft konkurrenter helt fra starten af. Det problem, vi løser, er svært, og det tog os mange år at udvikle det produkt, vi har. Du opdager og løser kun mange af de problemer, vi oplever, ved rent faktisk af bygge produktet og indsamle nok data til at spotte dem," udtaler Drew Houston ifølge V3.

"Du kan ikke accelerere processen, og vi har haft et ret godt forspring i forhold til de andre. Nu kan vi takket være vores erfaringer lede efter problemer og løse dem, før folk overhovedet indser, at de er der."

Drew Houston pegede fra scenen blandt andet på, at Dropbox har en fordel i, at løsningen ikke binder dig til bestemte platforme, og at det er en af grundene til, at tjenesten nu har omkring 200 millioner brugere. 

Der er dog næppe tvivl om, at tjenester som Microsofts SkyDrive, Google Drive og Apples iCloud allerede har haft konsekvenser for Dropbox - og i stigende grad vil få det.

Det skyldes ikke mindst, at de tre selskaber integrerer cloud-tjenesterne tæt sammen med deres respektive styresystemer og øvrige software- og hardware-produkter.

Læs også:

Test af iCloud, SkyDrive og Google Drive

Læses lige nu

    Shure Scandinavia A/S

    Signal Processing Developer with Ambitions

    Københavnsområdet

    KMD A/S

    SAP Arkitekt

    Nordjylland

    Shure Scandinavia A/S

    Senior DevOps Developer

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

    Birthe Kamstrup

    Norriq Danmark A/S

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse