Nu kommer det: Apple klar til at sende millioner af iWatches på gaden

Apples iWatch bliver stort i mere end én forstand, skriver nyhedsbureauet Reuters.

Artikel top billede

Apple starter produktionen af det længe ventede iWatch i næste måned, og i løbet af det første år forventer den californiske virksomhed at sælge intet mindre end 50 millioner eksemplarer af det intelligente armbåndsur. 

Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

Ifølge Reuters vil Apples iWatch blive præsenteret til oktober, hvilket vil betyde, at uret lander midt i Apples travle efterår, hvor virksomheden også forventes at lancere en ny og større iPhone samt en opdateret iPad. 

En lancering i oktober vil være i overensstemmelse med informationer, som det normalt velinformerede tech-medie Re/code tidligere har offentliggjort. Tidligere på måneden skrev Re/code, at Apple arbejder med en målsætning om en oktober-lancering, men at planerne stadigvæk kan nå at ændre sig. 

Så stort bliver et iWatch

Ifølge Reuters kilder vil uret få en rektangulær og let kurvet skærm på 2,5 tommer. Det er samme størrelse som Apples iPod Nano, hvilket vil være en relativt stor skærm til et smartwatch.

Til sammenligning har Samsungs smartwatch Galaxy Gear en skærm på 1,63 tommer.

Reuters skriver desuden, at uret vil blive udstyret med trådløs opladning samt en pulsmåler. Tidligere rygter peger desuden på, at sundhedsfunktioner skal spille en væsentlig rolle i et iWatch, der ud over en pulsmåler også forventes at kunne anvendes som en fitness-tracker, der kan måle brugerens aktivitetsniveau i løbet af en dag.

Ny producent

Apples iPhones og iPads bliver produceret i Kina af taiwanesiske Hon Hoi, der også er kendt under navnet Foxconn, men det ser ud ud til, at Apple satser på en anden leverandør til det kommende smartwatch.

Ifølge Reuters skal det taiwanesiske firma Quanta Computer stå for størstedelen af produktionen. Quanta Computer, der i forvejen producerer en del af Apples Mac-computere og iPods, vurderes til at være verdens største producent af bærbare computere, og virksomheden har angiveligt modtaget en ordre på intet mindre end 50 millioner ure, der skal leveres i løbet af det næste års tid.

Til sammenligning har Apple ifølge Apple-bloggen 9to5Mac solgt 71 millioner iPad i løbet af det seneste år, mens der i løbet af de første 12 måneder af iPad'ens levetid "kun" blev solgt 14,8 millioner eksemplarer af Apples tablet-computer. 

Opdatering: Den amerikanske finansavis Wall Street Journal skriver nu, at Apples forventninger til iWatch-salget ligger i størrelsesordenen 10-15 millioner inden årets udgang. 

Wall Street Journal kan tillige oplyse, at Apples iWatch formodentligt vil komme i forskellige skærmstørrelser og vil indeholde intet mindre end 10 forskellige sensorer.

Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

Sikkerhed | Aarhus C

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

22. januar 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly