Artikel top billede

(Foto: Morten Nevado)

Efter års kæmpe-underskud: Pludselig tjener CSC Danmark igen penge

CSC Danmark kommer for første gang i mange år ud med et overskud i årsregnskabet. Se her, hvordan selskabet klarer sig.

CSC Danmark har haft nogle hårde år, hvor fyringsrunder og store arbejdskonflikter har været en del af dagligdagen, men i det netop offentliggjorte årsregnskab fremgår det, at virksomheden nu er begyndt at tjene penge igen.

CSC Danmark A/S fik et resultat efter skat i regnskabsåret 2013/14 på 442 millioner kroner.

De seneste fire år er ellers alle endt med underskud for CSC, der samlet set i perioden 2009 til 2013 tabte mere end 1,7 milliarder kroner.

Overskuddet i det nye regnskab er realiseret, selvom selskabets omsætning er faldet i perioden til godt 1,6 milliarder kroner.

Ledelsen i CSC Danmark betegner årets resultat som tilfredsstillende.

Det bemærkes dog også, at CSC Danmark i årsregnskabet har inddraget et "defferred tax asset" på 198,7 millioner kroner - det vil sige underskud fra tidligere år.

"Ledelsens forventninger til året blev opnået ved hjælp at udførelsen af den planlagte omstrukturerings-aktivitet, implementering af CSC's nye og globale drifts-model og endelig ved hjælp af at indgå kontrakter med nuværende og nye kunder," står der i regnskabet fra CSC Danmark.

Sådan ser CSC på fremtiden i Danmark

Mens regnskabsåret 2013/14 altså blev ganske fornuftigt for CSC Danmark, skal det holdes op imod de tab selskabet har haft i de senere år i Danmark - og man skal samtidig huske på, at konkurrencen på markedet er intensiveret over de senere år, så det er bestemt ikke blevet lettere at opnå vækst på det danske it-marked fremadrettet.

CSC Danmark skriver selv om fremtidsudsigterne i Danmark:

"I regnskabsåret 2014/15 forventer ledelsen, at omsætningen vil være på niveau med regnskabsåret 2013/14 som et resultat af vundne kontrakter med nye og eksisterende kunder til at gøre det op for forretnings-tabet særligt på det danske marked."

CSC Danmark A/S, der også står bag selskaberne CSC Datalab, CSC Scandihealth, CSC Airline Solutions Denmark, CSC Sverige og CSC Norge, skriver videre: 

"Den primære drivkraft for vækst i den nordiske forretning er lanceringen af nye og standardiserede næste generations it-løsninger inden for slutbruger-services, cloud services, cyber sikkerhed, mobile løsninger, big data & analytics services og modernisering og transformering af applikationer," forklarer CSC.

Samtidig forventer selskabet, at indtjeningen vil blive forbedret yderligere i det kommende år, fordi effekterne af omstruktureringerne nu for alvor begynder at slå igennem.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Produktion 2.0: Drift og sikkerhed når der går IT i OT

Moderne produkter skal have mere end strøm for at fungere – og deres navlestreng skal ikke klippes når de forlader fabrikshallen. På denne konference kan du derfor lære mere om hvordan du får etableret det sikre setup når der går IT i OT.

23. februar 2023 | Læs mere


MS Power Platform

Bliv inspireret til, hvordan du kan gribe mulighederne via Microsofts Power Platform og Power Apps gennem oplæg om og demonstrationer af, hvordan danske virksomheder anvender mulighederne. Eksempelvis ved at visualisere og dele data med Power BI, tilpasse, digitalisere workflows med Power Apps samt automatisere workflows mellem services med Power Automate.

28. februar 2023 | Læs mere


Customer Experience - sådan får du glade og loyale kunder

En dyb og relevant indsigt i dine kunders behov, ageren og navigeren er med til at skabe den bedste kundeoplevelse. Det kræver mange data, og det er afgørende at virksomhederne har det rette setup og viden om dataindsamling og dataanalyse. Deltag på dette semirnår og bliv klogere på de store aktuelle muligheder som data, software og ny innovation skaber inden for customer experience.

01. marts 2023 | Læs mere