39-årig dansker scorer 400 millioner kroner på salg af fitness-apps

Den 39-årige Jakob Nordenhof Jønck scorer op mod 400 millioner kroner på salget af Endomondo og MyFitnessPal til amerikanske Under Amour. Han ejer nemlig pæne dele af begge selskaber,

Artikel top billede

(Foto: Dan Jensen)

Den 39-årige dansker Jakob Nordenhof Jønck kommer ud som den store vinder af det amerikanske tøjfirma Under Armours køb af de to fitness-apps, danske Endomondo og amerikanske MyFitnessPal.

Danskeren ejer nemlig ifølge Børsen pæne ejerandele i begge selskaber. I Endomondo har han ejet 10 procent, mens han ifølge Børsen ejer 12 procent af MyFitnessPal.

Det betyder, at han ifølge avisen scorer op mod 400 millioner kroner på salget til Under Armour, der sammenlagt betaler omkring tre milliarder kroner for de to selskaber - heraf omkring en halv milliard for Endomondo.

Jakob Nordenhof Jønck var med til at stifte Endomondo i 2007, men forlod selskabet i 2012 for at satse på MyFitnessPal, der i dag har omkring 80 millioner brugere.

Han siger til Børsen, at han er fuld af taknemmelighed og glæde over at have været med til at skabe to 'så fantastiske selskaber.'

"Jeg har bygget selskaberne op af kærlighed til de produkter, vi skaber, og hvad de gør for mennesker - ikke for pengenes skyld. At det så ender på denne måde er bare fantastisk, men det er ikke udsigten til pengene, der har gjort rejsen de seneste syv-otte år så fantastisk," siger han til avisen fra sit hjem i San Fransisco.

Han stopper nu helt i begge selskaber for i stedet at satse på et nyt digital projekt, som han ikke vil fortælle noget om for nuværende.

Læs også:

Million-salg til amerikansk tøj-firma kan have være sidste udkald for Endomondo

Danske Endomondo solgt for en halv milliard kroner

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Kingston Technology

    Vi låser vores hjem, så hvorfor beskytter vi ikke vores digitale liv?

    Beskyttelsen af dine personlige og fortrolige data i den digitale tidsalder starter med betroede krypteringsløsninger.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird