Artikel top billede

Myndighederne vælter digital post ud - se hvor mange beskeder der havner i din postkasse

De offentlige myndigheder vælter digital post ud til borgere og virksomheder. Her kan du læse, hvor meget det egentlig drejer sig om.

Der bliver sparet på konvolutter og frimærker, efter de offentlige myndigheder er begyndt at gå over til digital post.

Og der bliver virkelig sendt nogle digitale breve afsted.

Den sidste uge af august 2015 rundede det offentlige 58,8 millioner digital postforsendelser sendt siden årets begyndelse.

Det overstiger, hvad der blev sendt i hele 2014 og en fordobling i forhold til 2013.

I 2014 blev der samlet set sendt 47,8 millioner digitale breve.

I 2013 var det tal på 28 millioner.

Det kan ses i tal, som Digitaliseringsstyrelsen har indhentet hos e-Boks, og som er plottet ind på grafikken herunder.

Stigningen skyldes blandt andet, at almindelg kontakt som eksempelvis indkaldelse til sygehuset, meddelelse om plads til deres børn i daginstitutionen eller beskeder om pension, i stigende grad sker som Digital Post.

Ordningen blev obligatorisk for borgere sidste år og virksomheder forrige år. 

Læs også: Nye smarte funktioner til din digitale post er forsinket i flere måneder

"Det er glædeligt, at de offentlige myndigheder bruger Digital Post mere og mere, når de kommunikerer med borgerne," siger kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen, Louise Kampmann, der dog ikke er helt tilfreds endnu.

Læs også: Pressede kommuner har problemer med at nå digitale krav

"Myndighederne har omlagt deres postgange til Digital Post. Set i lyset af, at Digital Post kun har været obligatorisk for borgerne siden 1. november 2014, er det meget positivt. Vi skal dog stadig have fokus på, at endnu mere post skal omlægges fra papirpost til Digital Post."

Læs også: Menneskelig fejl bag digital post-brøler hos Skat: 230.000 virksomheder har modtaget forkert brev




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hjemmearbejdets påvirkning på trivsel, helbred og arbejdsmiljø

Fremtidens arbejdsplads er hybrid, det er der ingen tvivl om. Men hvad fører det egentlig med sig? Og hvordan omstiller du og din arbejdsplads sig til det? Det kan du blive klogere på, på denne digitale konference.

02. februar 2022 | Læs mere


GDPR - persondatabeskyttelse i praksis

Håndteringen af persondata og GDPR er for længst blevet hverdag hos de danske organisationer, men derfor er det til stadighed vigtigt og altafgørende, at den løbende overholdelse af GDPR er på plads. Vær med og hør, hvordan du ved hjælp af processuelle greb, værktøjer og systemer kan sikre dette.

08. februar 2022 | Læs mere


Analytics, BI og data science: Data-behandling i realtid

Datadrevne løsninger er godt på vej til at vinde indpas i næsten alle industrier - og med god grund. For der er store muligheder i at kunne forstå, fortolke og reagere lynhurtigt på de store datamængder, som alle organisationer genererer. På dette seminar kan du høre om nogle af de bedste eksempler inden for praktisk anvendelse af avanceret data-analyse, hvordan du kommer i gang, og hvordan du kan høste udbytte.

22. februar 2022 | Læs mere






CIO
Sådan tager top-CIO Pernille Geneser livtag med 40 år gamle it-systemer i Stark Group med 10.000 medarbejdere