Artikel top billede

Tele-direktør om dansk kunde: "Han skulle aldrig have været behandlet på den måde. Det vil vi gerne undskylde for"

Nytiltrådt direktør for teleselskabet Firstcom beklager mange gange over for den danske it-konsulent Bülent Erdogan, der fik en regning fra Firstcom på 30.542 kroner. ""Sådan behandler man bare ikke en kunde. Det er helt simpelt," siger direktøren, der nu har lukket sagen.

Direktøren for teleselskabet Firstcom, Jean-Pierre Vandromme, siger undskyld til den danske konsulent Bülent Erdogan, der i august i fjor fik en regning på 30.452 kroner for at have streamet video på en ferie.

Det kan du læse mere om her:  Streamede film på sin smartphone i Danmark - og fik regning på 30.542 kroner

Hos Firstcom er der siden begyndelsen på sagen blevet skiftet ud på direktørposten efter et skift i ejerkredsen i efteråret 2015.

Det kan du læse mere om her: Fusion i telebranchen: Telefirmaer går sammen for at udfordre mægtige TDC

I dag sidder Jean-Pierre Vandromme med 40 års erfaring fra den europæiske telebranche altså i direktørstolen.

Han indleder med at fortælle, at behandlingen af Bülent Erdogan minder ham om det, han for mange år siden har set hos monopolitiske eller statslige teleselskaber.

"Sådan behandler man bare ikke en kunde. Det er helt simpelt," forklarer Jean-Pierre Vandromme til Computerworld.

Firstcom besluttede i sidste uge at droppe sagen helt.

Det kan du læse mere om her: Teleselskab sendte Erdogan regning på 30.000 kroner - nu dropper selskabet helt sagen.

Firstcom-direktøren bedyrer, at sagen skulle have været håndteret ved at indlede en dialog med kunden, interne undersøgelser omkring forbruget og teleselskabets egne omkostninger - og så skulle de to parter have fundet frem til en aftale al mindelighed.

"Den forståelse skal enhver spiller på telemarkedet nå frem til," siger Jean-Pierre Vandromme, som fortæller, at han personligt blev sat ind i sagen i marts.

Kort herefter bebudede Jean-Pierre Vandromme, at sagen skulle lukkes, hvilket den så er blevet nu med retsmøder i april, som altså ikke medførte nogen resultater.

En uforbeholden undskyldning

Den relativt nye Firstcom-direktør forklarer til Computerworld, at han ikke kender noget til retsmøder i april, hvor Bülent Erdogan har villet understrege og fastholde, at han ikke aktivt har fravalgt speeddrop.

"Ifølge vores systemer har den pågældende kunde fravalgt speeddrop, men det kan jeg ikke bevise," siger Jean-Pierre Vandromme.

Han er dog ikke sen til at stikke hånden frem til forsoning.

"Jeg vil gerne sige til vores tidligere kunde, at han aldrig skulle have været behandlet på den måde. Det vil vi gerne undskylde for. Og så er det mit håb, at han en dag vil være kunde hos os igen, så vi kan bevise, at vi nu er et forandret selskab," runder Jean-Pierre Vandromme af.

Bülent Erdogan tager imod den udstrakte hånd fra Firstcom, selvom det sker med visse forbehold.

"Selvfølgelig tager jeg imod undskyldningen, og jeg synes helt ærligt, at det er god stil. Men jeg vender ikke tilbage til en fuser," siger e-handelskonsulenten til Computerworld.

Læs Bülent Erdogans forklaring her: Teleselskab sendte Erdogan regning på 30.000 kroner - nu dropper selskabet helt sagen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Vi dykker ned i, hvordan du finder den perfekte pasform for netop din virksomhed. Vi ser på, hvordan du kan imødekomme jeres behov for fleksibilitet og hurtig udvikling, samtidig med at håndtere udfordringerne ved cloud-tjenester.

29. februar 2024 | Læs mere


Faldgruber og forberedelser når du skal implementere Dynamics 365 FO

På dette webinar stiller vir skarpt på overvejelser, forberedelser, forretning og faldgruber, så din virksomhed får det bedste udgangspunkt for jeres Dynamics 365-implementering. Du bliver også klogere på at håndtere master data, som er et af de absolut vigtigste områder i ethvert ERP-projekt, og på hvorfor Dynamics 365 FO er en del af et samlet cloud-transformationsprojekt.

29. februar 2024 | Læs mere


Ubrydelig? Kan en smadret storage array stadig levere dine data?

En ting er at læse og høre om, hvor robuste og højt tilgængelige Hitachis storage array lagringssystemer er - men noget andet er oplevelsen af det, når du live kan se, hvordan de ødelægger deres system. Se derfor med, når vi fysisk ødelægger en storage array - og derefter tester om den stadig vil kunne levere dine data.

06. marts 2024 | Læs mere