Artikel top billede

Fyringer hos Telenor i Danmark: Stort antal medarbejdere mister jobbet

Telenor Danmark gennemfører en stor fyringsrunde i et forsøg på at forenkle forretningen.

Telenor har i dag tirsdag gennemført en større fyringsrunde. 
Det sker som et led i en omfattende reorganisering.

"Ændringerne medfører, at 54 medarbejdere og ledere på tværs af organisationen opsiges, samtidig med at der nedlægges 31 åbne stillinger," oplyser Telenor. 

Telenor Danmark forklarer i en pressemeddelelse, at reorganisering finder sted for at skabe en mere enkel, agil og omkostningseffektiv virksomhed.

"Med ændringerne ønsker Telenor at styrke sine kundevendte funktioner ved etablering af nye teams, der skal videreudvikle den samlede kunderejse og sikre, at de digitale kundeoplevelser bliver endnu bedre."

"Som et led i dette øgede fokus på kundens oplevelser med Telenor investereres der i 19 nye stillinger."

"For at styrke udviklingen af fremtidens kunderejser investeres der samtidig i en række nye kompetencer indenfor bl.a. digitalisering og big data-analytics. Endelig indgår Telenor via TT-Netværket et strategisk partnerskab med Nokia."

Gør organisationen enklere

Telenor forklarer, at selskabet forsøger at skabe en mere enkel organisation og udnytte synergier på tværs af afdelinger

"Det betyder, at 54 medarbejdere opsiges, mens 31 stillinger i organisationen nedlægges. Afskedigelserne rammer i langt overvejende grad stabsfunktioner, som ikke har direkte kontakt med Telenors kunder."

Administrerende direktør i Telenor Danmark, Jesper Hansen, udtaler om reorganiseringen:

”Vi ønsker at skabe et stærkere, mere kundeorienteret og dynamisk Telenor, ikke bare en slankere virksomhed. Vi har set et behov for at omorganisere os, så vi øger effektiviteten og samler ansvaret for kundeoplevelser ét sted."

"Derfor investerer vi både i nye kritiske kompetencer, men fjerner også en række nuværende stillinger og ledelseslag. Det betyder desværre, at vi siger farvel til dygtige og kompetente medarbejdere på tværs af organisationen, og det er en svær, men nødvendig øvelse.”

Har udskiftet it-systemer

Direktøren fremhæver, at Telenor siden 2015 har arbejdet på et omfattende it-transformationsprojekt med udskiftning af virksomhedens it-systemer. Sideløbende med det har Telenor arbejdet på at digitalisere og simplificere forretningen.

”Det har været en hård rejse for både os og kunderne at foretage en så omfattende oprydning af vores forretning, og vi har i perioder ikke været gode nok til at tage hånd om vores kunder."

"Med dagens reorganisering ønsker vi at skifte gear og tage hul på næste etape mod at blive en mere enkel og handlekraftig organisation, der er bedre til at forstå vores kunder, og hvad de har brug for. Det er ganske enkelt en nødvendighed, når vi opererer i et så konkurrencepræget marked som det danske, at vi prioriterer de områder, som skaber størst værdi for vores kunder,” udtaler Jesper Hansen.

Læs også:

Telenor har vendt alvorlig krise i Danmark til fremgang: Nu vælter det ind med kunder




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere