Artikel top billede

Fire danskere til tops i SAP - kommer med i nordisk ledelse

Fire danskere bliver indsat i SAP's nordiske ledelse som led i markant satsning på cloud computing.

Fire højtplacerede danskere trækkes ind i SAP's nordiske ledelse, hvor de alle fire får specifikt fokus på at udvikle og løfte selskabets cloud-forretning.

Det sker i forbindelse med en stor omstrukturering på ledelsesplan, der også fører til, at den hidtidige chef for den danske forretning, Anders Feddersen, stopper på posten.

Selskabet indsætter istedet den tidligere danske topchef Jørn Bo Jacobsen som ny country manager, hvor han afløser Anders Feddersen, der har været country manager siden 2014.

Det kan du læse mere om her: SAP’s danske chef færdig på posten - afløser tiltræder straks

Hertil kommer, at SAP nu udvider sin nordiske ledelsesgruppe med fire danskere, som alle får fokus på at udvikle og udvide cloud-forretningen.

De fire er:

Jens Bager, som bliver nordisk chef for SAP SuccessFactors, der står for cloud-baserede HR-løsninger, som bygger på SAP’s milliard-opkøb af dansk-stiftede SuccessFactors i 2012.

Dengang købte SAP selskabet af danske Lars Dalgaard for 19 milliarder kroner.

Det kan du læse mere om her: Dansk topchef: Jeg tjener ufatteligt beløb på SAP-køb

Jonas Almstrup, der bliver nordisk chef for SAP Hybris, som er SAP’s cloud-baserede løsninger inden for marketing og e-handel.

Jens Jacobsen, der bliver nordisk chef for SAP Ariba, som er cloud-baserede indløbsløsninger.

Morten Karas, der bliver nordisk chef for enterprise-løsningen SAP Hana.

Transformation

SAP satte for nogle år siden for alvor skub i en stor transformation, der skal føre selskabet væk fra dets klassiske snit som stort ERP-firma med fokus på de allerstørste virksomheder.

Det nye SAP skal være agilt, cloud-basaeret og kunde-orienteret. 

Det tyske selskab har i de senere år opkøbt en række virksomheder inden for områder som HR, cloud, mobility og business intelligence, der har udvidet selskabets produkt-vifte ret betydeligt.

SAP har tidligere erkendt, at selskabet kom lidt sent i gang med cloud-udviklingen.

Det kan du læse mere om her: "SAP kom lidt sent ind i hele cloud-udviklingen, men man indså så ret hurtigt, at hvis ikke vi satser på det, så er vi ude af business"

Selskabets daværende danske topchef, Jim Hagemann Snabe, har tidligere fortalt til Computerworld, at opkøbene har fundet sted for at udvikle - og ikke for at konsolidere - i en kategori.

Alt i alt betyder udviklingen, at SAP har fået flere produkter på hylderne, større kompleksitet og flere indgange. 

Læs også:

Her er SAP's planer med Dalgaards SuccessFactors

"SAP kom lidt sent ind i hele cloud-udviklingen, men man indså så ret hurtigt, at hvis ikke vi satser på det, så er vi ude af business"

Bølge af masseansættelser hos danske it-firmaer: Har brug for disse it-folk netop nu

SAP skærer danske job væk




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Produktion 2.0: Drift og sikkerhed når der går IT i OT

Moderne produkter skal have mere end strøm for at fungere – og deres navlestreng skal ikke klippes når de forlader fabrikshallen. På denne konference kan du derfor lære mere om hvordan du får etableret det sikre setup når der går IT i OT.

23. februar 2023 | Læs mere


MS Power Platform

Bliv inspireret til, hvordan du kan gribe mulighederne via Microsofts Power Platform og Power Apps gennem oplæg om og demonstrationer af, hvordan danske virksomheder anvender mulighederne. Eksempelvis ved at visualisere og dele data med Power BI, tilpasse, digitalisere workflows med Power Apps samt automatisere workflows mellem services med Power Automate.

28. februar 2023 | Læs mere


Customer Experience - sådan får du glade og loyale kunder

En dyb og relevant indsigt i dine kunders behov, ageren og navigeren er med til at skabe den bedste kundeoplevelse. Det kræver mange data, og det er afgørende at virksomhederne har det rette setup og viden om dataindsamling og dataanalyse. Deltag på dette semirnår og bliv klogere på de store aktuelle muligheder som data, software og ny innovation skaber inden for customer experience.

01. marts 2023 | Læs mere