Martin Thorborg-selskabet Dinero lander første overskud nogensinde: "Det er en milepæl," siger Thorborg

Martin Thorborg-selskabet Dinero lander sit første overskud nogensinde.

Artikel top billede

Det cloud-baserede regnskabsprogram Dinero er ved at få godt fat i markedet.

Selskabet, der er stiftet af den kendte it-rigmand Martin Thorborg, landede i 2017 for første gang nogensinde sorte tal på bundlinien.

Selskabet kom nemlig ud af 2017 med et overskud før skat på 8,9 millioner kroner - en væsentlig forbedring i forhold til 2016, hvor Dinero fik et underskud på en million kroner.

“Det er en milepæl, som markerer, hvor langt vi er nået som virksomhed. Vi laver et flot overskud på trods af, at mere end halvdelen af de små virksomheder, der bruger Dinero, intet betaler,” lyder det fra Martin Thorborg.

Ifølge selskabet er antallet af betalende kunder imidlertid steget ganske pænt. Dinero har nu 19.000 betalende kunder og cirka det samme antal gratister.

Dinero blev i 2016 solgt til norske Visma, der på dette tidspunkt i den grad var på opkøbstogt i Danmark. I samme periode købte Visma også e-conomic og Bluegarden.

Det kan du læse mere om her: Visma-direktør garanterer fortsat gratis ydelser: Derfor køber vi Thorborg-firmaet Dinero

Martin Thorborg meddeler, at Dinero har ‘en masse spændende projekter’ på vej, som ‘kommer til at gøre livet som iværksætter nemmere og sjovere.’

Blandt andet vil Dinero investere i udviklingen af Dinero Rating, der ifølge selskabet skal ‘hjælpe små virksomheder i kampen mod dårlige betalere.’

“På den måde er vi forhåbentlig med til at få flere iværksætteres virksomheder til at overleve,” siger Martin Thorborg.

Læs også:

Martin Thorborg scorer kassen på salg af endnu en virksomhed: "Det drejer sig om mange penge"

Dinero-konkurrenten Billy efter Vismas opkøb af Dinero: Derfor sagde vi nej til to million-bud fra Visma

Så meget betalte Visma for Dinero: Martin Thorborg-selskab trækker millioner ud efter salget

Annonceindlæg fra MSI

MSI Cubi NUC AI 1UMG: Stor ydeevne i et lille, bæredygtigt format

MSI Cubi NUC AI 1UMG beviser, at kraftfuld performance ikke kræver stor plads.

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job