Artikel top billede

Amazon kaster sig ud i usædvanlig satsning: Køber rettighederne til Premier League

I de næste tre år vil Amazon vise 20 kampe fra den engelske Premier League hver sæson. Selskabet har nemlig købt rettighederne til verdens største fodboldliga.

Fra august bliver det muligt for briter at se Premier League-fodbold på mere utraditionelle kanaler end de normale kanaler som BT og Sky.

Fremover kan de engelske fans nemlig også følge verdens bedste liga på Amazons platform, Amazon Prime Video, hvor man også kan streame musik og video.

Det sker efter, Amazon har købt rettighederne til at vise 20 Premier League kampe per sæson i de næste tre sæsoner. Det skriver Bloomberg.

Det fremgår desuden, at Amazon Prime Video-brugerne ikke skal betale ekstra for at se Premier League-kamepene.

"Vi kigger hele tiden på at tilføje mere værdi til Prime. Premier League er den mest sete sportsliga i verden," lyder det fra Jay Marine, vice president for Amazon Prime Video i Europa.

Amazon kom først

Det er i høj kurs at vise fodbold fra den engelske Premier League, og derfor er prisen for tv-rettighederne til at vise kampene fra den bedste engelske række eksploderet i pris i de senere år.

Derfor har der været spekuleret i, at selskaber som Netflix, Facebook og Apple kunne finde på at købe rettighederne fremfor de traditionelle tv-udbydere.

Nu bliver Amazon så den første utraditionelle udbyder, der bevæger sig ind på det marked.

BT og Sky har stadig rettighederne til at vise det samme antal kampe som hidtil, men selskaberne må altså nu leve med, at Amazon streamer 20 kampe per sæson i de næste tre sæsoner.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere