Simcorp buldrer frem: Vækster med 17 procent og skovler penge ind

Simcorp har haft et solidt første halvår af 2018. Sleskabet vækster med 17 procent og lander en bundlinje på lidt over 200 millioner kroner.

Artikel top billede

Simcorp er netop udkommet med sit regnskab for første halvår af 2018.

Der er fart på Simcorp, som er kommet med sit første regnskab, siden selskabet blev den første it-virksomhed i C25.

Toplinjen lander på 172,8 millioner euro eller omkring 1,2 milliarder kroner, mens Simcorp laver en profit på 27,5 millioner euro eller over 200 millioner kroner.

Omsætningen er dermed vækstet med 16,7 procent sammenlignet med samme periode 2017.

Læs også: Simcorp træder ind i det forjættede land: Bliver første it-selskab i C25

For godt et år siden opkøbte Simcorp det italienske selskab APL Italiana. Tager man højde for lokale valuta tegner det italienske selskab sig for 7,7 procentpoint af væksten, mens den organiske vækst tegner sig for 13,4 procent.

"Vi fortsætter med at levere en solid vækst i omsætning primært fra vores forretningsservices og fra salg til eksisterende kunder. Et dedikeret omkostningsfokus bidraget til en positiv udvikling i EBIT-marginerne sammenlignet med H1 2017. Vi er begejstrede for vores salgspipeline pg potentielle ordre fra nye og eksisterende kunder for de næste seks til 12 måneder," udtaler Klaus Holse, administrerende direktør hos Simcorp, i regnskabet.

Simcorp lander omkring 192 millioner kroner på salg af nye og add-on licenser, en stigning på omkring 92 millioner kroner sammenlignet med sidste år.

Selskabet forventer en vækst for 2018 på mellem 10 og 15 procent og en EBIT-margin på mellem 24,5 og 27,5 procent.

Læs også: SimCorp kigger stålsat mod verdens største marked: "Der er ikke noget i vejen for, at vi kan have 20-25 procents markedsandel i USA om 10 år "

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Jyske Bank

    Jyske Bank styrker tilstedeværelsen i København med indflytning i Glaskuben

    Jyske Bank er rykket ind i Glaskuben på Kalvebod Brygge, et markant byggeri i hjertet af København. Knap 1.000 arbejder her, heraf 200 i IT, med nye rammer for samarbejde, innovation og udvikling.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S