Efter at have balanceret på randen af en konkurs er Hitman-bagmændene igen på succes-kurs: IO Interactive har 10-doblet overskuddet på et år

IO Interactivem der har udviklet Hitman-spillet fra for et år faretruende tæt på en konkurs, men siden da har virksomheden 10-doblet bundlinjen.

Artikel top billede

På blot et enkelt år har IO Interactive, virksomheden bag succes-spillet Hitman, 10-doblet bundlinjen fra fire millioner kroner til 41 millioner kroner det.

Det skriver det danske erhvervsmedie Finans.

Det er ellers blot et år siden, at IO Interactive var faretruende tæt på en konkurs, da virksomhedens japanske ejere valgt trække sig fra selskabet og dermed tvang IO Interactive til at foretage en ekstraordinær nedskrivning på 294 millioner kroner.

Det betød, at virksomheden måtte fyre 75 ud af 185 medarbejdere.

Læs også: Hitman-firmaet IO Interactive fyrer: 75 medarbejdere mister jobbet

”For et år siden var vi på randen af konkurs. Vi kæmpede for at holde liv i selskabet. At vi her et år efter står med et så stærkt regnskab, havde jeg virkelig ikke troet," siger Hakan Abrak, direktør for IO Interactive, til Finans.

Forklaringen på den succesfulde turn-around skyldes ifølge Hakan Abrak, at virksomheden har reduceret omkostningerne og samtidig udviklet på kerneproduktet.

Hakan Abrak fortæller til Finans, at virksomheden blandt andet har lavet en gratis prøveversion af Hitman-spillet, hvilket har fået brugerbasen til at eksplodere og samtidg skabt en stor indtjening fra brugere, der betaler for at låse nye dele af spillet op.

Læs også:
IO Interactive var faretruende tæt på konkurs

[url= https://www.computerworld.dk/art/239961]Japansk spilgigant trækker sig helt ud ad IO Interactive - vinker farvel til 300 millioner kroner[/url]

Læses lige nu

    Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

    It-løsninger | København V

    Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

    27. maj 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

    Birthe Kamstrup

    Norriq Danmark A/S